Livrările de autovehicule noi din România au crescut în august cu 4,5 procente, față de aceeași lună din 2018, ajungând la un avans de 9% pe intervalul de opt luni. Pe segmentul de autoturisme, creșterea a fost, în august, de 7 procente, iar pe întreg anul de 10,6%.
APIA anunță că vânzările de autovehicule au creștere „relativ solidă”, deși ritmul de creștere s-a temeperat după 8 luni. Creșterea întregii piețe (autoturisme plus vehicule comerciale) este de 9 procente, respectiv 129.759 vehicule livrate în primele opt luni. În august au fost vândute 14.015 vehicule, cu 4,5% mai multe față de anul trecut.
Pe segmentul de autoturisme au fost vândute 11.648 unități în august și 110.998 unități pe intervalul ianaurie - august, cu 10,6% mai multe față de anul trecut. Piața este susținută în continuare de companii, care acoperă 58% din achizițiile de autoturisme. Cu toate acestea, numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice (47.167) este cu 30,8% mai mare decât cele de anul trecut, când era vândute numai 36.066 unități, care reprezentau doar 36% din totalul vânzărilor, potrivit APIA.
Producția Ford România s-a ridicat la 89.479 vehicule pe primele opt luni, în scădere cu -2,4%, fiind exportate 89.314 vehicule (-2,9%). APIA nu deține date privind producția și exporturile Dacia.
Cele mai vândute mărci în august au fost Dacia, cu 2457 autoturisme, Volkswagen, 1070, și Renault, 662. Pe întreg anul, cele mai multe autoturisme vândute au fost Dacia, cu 32.621 unități livrate (+6,1% mai multe ca anul trecut), Volkswagen, 10.022 (în scădere cu 4,3% față de anul trecut), și Renault, cu 9.652 unități (în creștere cu 29,2%).
Pe modele, Dacia Logan, 1250 exemplare, Duster, 495, și Sandero, 374, au fost cele mai vândute mașini, în timp ce Skoda Octavia, cu 354 unități, a fost cel mai vândut autoturisme din import. Pe cele opt luni care au trecut, Dacia Logan a vândut 13.360 exemplare, în creștere cu 11 procente, urmat de Duster, cu 7.610, în scădere față de anul trecut cu 5,4%, și Sandero, 6.999, cu 7,5% în plus. Cel mai vândut autoturism de import în acest an a fost Renault Clio, cu 4.242 unități, mai multe cu 20% față de anul trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor vândute, datele arată că benzina a urcat la un procent de 71,1% din total, o creștere substanțială față de 59,4%, cât avea anul trecut, după 8 luni.
Autoturismele “verzi“ (electrice și hibride) au înregistrat în august o cotă de piață de 5,4% din total, cu o tendință de creștere de la o lună la alta. Pe ansamblul celor 8 luni din 2019, au fost vândute 4.166 vehicule electrice și hibride, față de doar 2.603 în 2018, cota de piață pe acest an fiind, la acest moment, de 3,8%. Potrivit APIA, vehiculele full-electric au crescut cu 129%, în timp ce hibridele plug-in au scăzut cu 11%. Au crescut, în același trimp vânzările de hibdride fără încărcare la priză.