Mitsubishi Motors trebuie reformată, dar fuziunea sa cu Nissan Motor nu este luată în considerare, a declarat marți Carlos Ghosn, președintele ambilor producători auto japonezi, transmite Reuters.
”Fuziunea totală a celor două companii nu este pe masă. Dorim ca Mitsubishi să se reformeze”, a declarat Ghosn, care a participat la ceremonia de inaugurare a unei noi fabrici a Mitsubishi, de lângă Jakarta, scrie News.ro.
El a mai spus că este probabil ca Mitsubishi și Nissan să își încrucișeze producția acolo unde este justificat.
Nissan a cumpărat în 2016 o participație de control la Mitsubishi, pentru 2,3 miliarde de dolari, după ce aceasta a admis că a trișat la testele referitoare la consumul de carburant.
Mitsubishi și Nissan analizează producerea în comun a unor vehicule pickup în Asia de Sud-Est, pentru a obține economii în cadrul alianței Renault-Nissan, a declarat în martie directorul operațional al Mitsubishi.
Ghosn este și președinte al grupului francez Renault.
Între timp, directorul general al Mitsubishi, Osamu Masuko, a spus că Mitsubishi ar putea ajunge la o cotă de piață de 10% în Indonezia, în următorii trei ani, faț ăde 6% în prezent.
Pentru acest an, Masuko anticipează o creștere de aproape 40% a vînzărilor în Indonezia, suspinute de livrările de vehicule cu destinație multiplă.
Indonezia a devansat Thailanda ca cea mai mare piață auto din Asia de Sud-Est, în ultimii ani, și se dezvoltă ca bază de producție regională.
Aproape 1,1 milioane de vehicule au fost vândute anul trecut în Indonezia, țară cu 250 de milioane de locuitori, potrivit Asociației Industriei Auto din Indonezia.
Piața auto indoneziană a fost dominată timp de mult timp de Toyota, datorită rețelei dezvoltate de distribuție.