Germania a cerut Taiwanului să convingă producătorii taiwanezi de cipuri să ajute la reducerea deficitului de semiconductori din sectorul auto, care afectează redresarea economică în perioada pandemiei de Covid-19, transmite Reuters.
Producători auto din întreaga lume închid linii de asamblare din cauza problemelor provocate de oferta insuficientă de semiconductori, care în unele cazuri au fost amplificate de măsurile luate de administrația Trump împotriva unor producători majori de cipuri din China, scrie News.ro.
Deficitul de cipuri afectează companiile Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan Motor, Fiat Chrysler Automobiles și alți producători de automobile.
Într-o scrisoare văzută duminică de Reuters, ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, i-a cerut omologului său taiwanez Wang Mei-hua să abordeze problema în discuțiile cu Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC), cel mai mare producător de cipuri pe bază de contract din lume și unul dintre principalii furnizori ai producătorilor germani de automobile.
”Aș fi încântat dacă ați putea aborda această chestiune și sublinia importanța capacităților suplimentare de producție a semiconductorilor pentru industria automobilelor germane”, a scris Altmaier.
Ministrul a declarat că scopul este să se permită capacități suplimentare și livrări de semiconductori pe termen scurt și mediu. El a scris că industria automobilelor germane a purtat deja discuții directe cu TSMC despre creșterea livrărilor și că au existat semnale ”foarte constructive” de la TSMC pentru a rezolva problema.
O purtătoare de cuvânt a ministerului german al economiei a spus că monitorizează situația foarte atent și că se află în discuții cu industria auto pe această temă.
Pentru a reduce dependența de furnizorii asiatici și pentru a evita probleme similare în viitor, Berlinul intenționează să crească sprijinul statului pentru a mări capacitățile de producție a semiconductorilor din Germania și Europa, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan a declarat că a primit solicitări prin canale diplomatice pentru a ajuta la reducerea deficitului de cipuri pentru sectorul auto, deși nu era la curent cu scrisoarea lui Altmaier. Acesta a declarat că a început discuțiile cu furnizorii interni de cipuri ca răspuns la cererile din alte țări și le-a cerut ”să ofere asistență completă”.