Producătorii americani de automobile General Motors și Ford se confruntă cu o provocare comună atunci când vor raporta rezultatele primului trimestru, săptămâna viitoare: să explice investitorilor de unde vor veni câștigurile în următoarele luni, pe măsură ce creșterea pieței vehiculelor electrice încetinește.
Încetinirea cererii globale de vehicule electrice, intensificarea concurenței din partea producătorilor de automobile chinezi și costurile mari de finanțare din SUA i-au forțat pe producătorii auto americani să întârzie investițiile și să reducă costurile în ultimele 12 luni. Odată cu încetinirea economiei Chinei și creșterea inflației din SUA, un impuls al creșterii macroeconomice pare încă îndepărtat, relatează Market Screener.
Acest lucru determină companii precum GM și Ford să se concentreze pe vânzările vehiculelor de bază pe benzină, din care obțin majoritatea profiturilor. Rezultatele de la GM și Ford sunt așteptate marți, respectiv miercuri.
Producătorii de automobile tradiționali din SUA, care se bazează în mare măsură pe vânzările de camioane mari și SUV-uri, au fost blocați de cheltuielile mai mari legate de electrificarea gamei lor de vehicule și de cererea inegală pentru vehicule electrice cu baterie.