General Motors (GM) se așteaptă ca profiturile noilor sale vehicule electrice să fie comparabile cu cele obținute din mașinile și camionetele tradiționale, cu motoare cu ardere internă, până în 2025, cu ani înainte de termenul stabili inițial, transmite CNBC.
CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat joi că creșterea semnificativă a profiturilor ține cont de factorii de stimulente federale, în temeiul Legii de reducere a inflației a administrației Biden, care prevede returnarea de bani pentru companiile care produc vehicule electrice în America de Nord, precum și pentru consumatorii și clienții flotei care achiziționează vehiculele, scrie News.ro.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Este clar că aceste stimulente vor ajuta la deschiderea unei noi ere a inovației tehnologice și a creării de locuri de muncă, care va realiza ceea ce s-a dorit. Va fi bine pentru economia americană. Va fi bine pentru familiile americane. Va fi bine pentru mediu și, sincer, General Motors este bine pregătită”, a spus Barra în timpul unei zile pentru investitori la New York.
Planurile de profitabilitate pe termen scurt pentru vehiculele electrice, precum și perspectivele GM pentru economie și afaceri în timpul unei perioade de creștere a ratelor dobânzilor, accelerarea inflației și temerile de recesiune erau de așteptat să fie puncte de interes pentru investitori și analiști în timpul evenimentului de la New York.
GM este optimist cu privire la profiturile și planurile sale în ceea ce privește vehiculele electrice, în mare parte datorită investițiilor sale din ultimii ani într-o nouă platformă de vehicule numită Ultium, precum și construcției în curs de fabrici interne, prin intermediul unui joint venture numit Ultium Cells LLC, împreună cu LG Energy Solution.
Se așteaptă ca societatea mistă să opereze fabrici în Ohio, Tennessee și Michigan până la sfârșitul anului 2024, ceea ce ar face din companie un lider în producția internă de celule; este planificată o a patra fabrică de celule din SUA.
Colin M. Langan, analist la Wells Fargo, este ”sceptic” că vehiculele electrice ale GM pot fi profitabile în mod durabil până în 2025, chiar și cu stimulentele din Legea de reducere a inflației a administrației Biden.
El a spus că prețurile și materiile prime vor fi esențiale.