General Motors va înceta producția vehiculului său electric Chevrolet Bolt la sfârșitul acestui an, deoarece își va muta producția de vehicule cu emisii zero la camionete și SUV-uri bazate pe o nouă platformă de baterii, transmite Reuters.
”Am progresat până acum, încât acum este timpul să planificăm să punem capăt producției Chevrolet Bolt EV și UEV (vehicul utilitar electric), ceea ce va avea loc chiar la sfârșitul anului”, a declarat directorul general al GM, Mary Barra, investitorilor, scrie News.ro.
Cel mai mare producător auto din SUA a vândut 38.120 de vehicule electrice Bolt în 2022, în creștere de la 24.828 în 2011 -- și 19.700 în primele trei luni ale anului.
Bolt, primul vehicul electric de masă al GM, reprezintă încă mai mult de 90% din totalul vânzărilor de vehicule electrice GM din SUA.
Bolt a fost precedat de Chevrolet Volt -- un hibrid plug-in pentru care GM a încheiat producția în 2019.
La sfârșitul anilor 1990, GM a construit și a închiriat aproximativ 1.100 de mașini EV1.
Modelul Bolt, al cărui preț începe de la 26.500 de dolari și se califică pentru un credit fiscal federal de 7.500 de dolari, a fost prezentat în mod repetat de administrația Biden ca un exemplu de vehicul electric accesibil.
David Zipper, colaborator al Harvard Kennedy School, care scrie despre politica de transport pe Twitter, a criticat decizia GM, numind-o ”un pas înapoi pentru siguranța rutieră, reducerea emisiilor și accesibilitatea vehiculelor electrice... făcând ca vehiculele electrice să nu mai fie la îndemâna tuturor, cu excepția celor bogați. Americanii măresc inechitățile și încetinesc electrificarea.”
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Ana-Maria Roșca, fondator Conta25: Următorul pas este să obținem fonduri pentru dezvoltarea platformeiAcțiunile GM au scăzut cu 4,2% marți.
În ianuarie 2022, GM a declarat că va investi 4 miliarde de dolari în uzina sa din Orion Township Assembly, care construiește Bolt, pentru a produce Chevrolet Silverado EV și GMC Sierra electric, folosind platforma Ultium EV de următoarea generație.
GM a spus că fabricile sale Detroit-Hamtramck și Orion vor putea construi peste 600.000 de camionete electrice pe an, până la sfârșitul anului 2024.
Barra a spus că atunci când Orion se va redeschide în 2024 și va ajunge la producția maximă, ocuparea forței de muncă aproape se va tripla.
GM se așteaptă să construiască 400.000 de vehicule electrice în America de Nord din 2022 până la mijlocul lui 2024 și să crească capacitatea la 1 milion de unități anual în America de Nord în 2025.
Barra a declarat marți că producătorul auto se așteaptă ca fabrica sa de baterii din Warren, Ohio, să atingă capacitatea maximă până la sfârșitul anului.
În august 2021, GM a anunțat o campanie de rechemare în valoare de 2 miliarde de dolari, pe care a extins-o pentru a acoperi toate cele 140.000 de vehicule Bolt pe care le-a produs, din cauza riscului de incendiu al bateriei.
Rechemarea a determinat GM să oprească producția și vânzările Bolt pentru mai mult de șase luni.
Partenerul GM pentru baterii LG Electronics a fost de acord să despăgubească producătorului auto pentru costuri legate de rechemarea Bolt, de 1,9 miliarde de dolari, a declarat compania coreeană în 2021.