General Motors, Ford Motor și Toyota Motor înființează un consorțiu pentru stabilirea standardelor destinate vehiculelor autonome, care ar putea contribui la crearea de reglementări în Statele Unite, transmite Reuters.
Cei trei mari producători auro au anunțat că vor colabora cu grupul de inginerie auto SAE International pentru stabilirea unor ”principiii de siguranță care să ajute la dezvoltarea de standarde”, scrie News.ro.
Grupul va lucra de asemenea la testarea în condiții de siguranță a vehiculelor automome.
Autoritățile de reglementare au început să analizeze cum să reglementeze vehiculele autonome, iar alte țări au urmărit cu atenție să vadă cum să adopte această tehnologie emergentă.
Anul trecut, parlamentarii americani nu au reușit să se pună de acord și au renunțat să mai încerce să adopte o lege cuprinzătoare pentru accelerarea introducerii vehiculelor autonome, dar discuțiile ar putea fi reluate anul viitor.
Noul grup format de companii, numit Consorțiul pentru Siguranța Vehiculelor Automate, va începe prin stabilirea priorităților, cu accent pe schimbul de date, interacțiunea vehiculelor cu alți participanți la trafic și recomandări pentru testarea în siguranță.
Luna trecută, Administrația pentru Sguranța Traficului pe Drumurile Naționale lansat o consultare publică pentru a decide dacă vehiculele automatizate ar trebui lăsate să circule fără volan sau pedală de frână. Reglementările actuale nu permit circulația vehiculelor fără control uman.
Autoritatea de reglementare va compara pentru prima oară un vehicul pentru care toate deciziile sunt luate de un computer cu unul condus de o persoană.
Între timp, cresc îngrijorările provocate de sistemele de pilot automat.
Un accident produs anul trecut, provocat de un vehicul autonom al Uber Technologies, și prăbușirea a două avioane Boeing 737 MAX, cu automatizare ridicată, au adus în centrul atenției capacitatea autorităților de reglementare de a evalua siguranța sistemelor avansate care înlocuiesc judecata umană cu inteligența mașinilor.
Noul consorțiu a citat drept un model de succes un grup care a contribuit la colectarea a circa 4.500 de standarde referitoare la corpul aeronavelor, motoare și alte componeante.