FOTO Un VW ID.7 a reușit să parcurgă 800 de km cu o singură încărcare, cu un consum mai mic decât Dacia Spring

FOTO Un VW ID.7 a reușit să parcurgă 800 de km cu o singură încărcare, cu un consum mai mic decât Dacia Spring
scris 3 oct 2024

Volkswagen a testat cea mai eficientă versiune a modelului ID.7, reușind să atingă valori de consum și de autonomie similare cu cele sofisticate mașini anunțate de chinezi. Un test realizat de un expert în conducere economică a depășit cu 100 km valoarea autonomiei declarată oficial.

Modelul de clasă medie VW ID.7 Pro S, complet electric, a reușit să parcurgă un traseu de 794 kilometri cu o singură încărcare a bateriei, într-un timp de 15 ore și 42 de minute, ceea ce înseamnă o viteză medie de aproximativ 50 km/h. Distanța este mai mare cu aproape 100 de kilometri față de autonomia omologată pentru acest model, respectiv 709 km, însă a fost parcursă de o echipă condusă de Felix Egolf, expert specializat în conducerea economică.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Haos în una dintre cele mai mari gări din Europa. Mii de oameni blocați CITEȘTE ȘI VIDEO Haos în una dintre cele mai mari gări din Europa. Mii de oameni blocați
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Traseul stabilit pentru testarea autonomiei a fost parcurs în zona metropolitană a orașului Zug, lângă Zurich, și a avut o lungime de aproximativ 81 de kilometri, cu un profil cu toate categoriile de drumuri pe care le poate întâlni un șofer în drumurile zilnice, de la drumuri cu o bandă, la trasee de autostradă și zone de dealuri. Traseul a fost parcurs în regim de circuit până la epuizarea bateriei, fiind folosițți opt șoferi diferiți, care au condus timp de două zile, cu pauzele de rigoare.

Distanța parcursă este similară cu cea dintre orașul elvețian Basel și orașul german Emden, acolo unde se află uzina VW care produce modelul ID.7.

FOTO Un VW ID.7 a reușit să parcurgă 800 de km cu o singură încărcare, cu un consum mai mic decât Dacia Spring

Consumul mediu obținut de echipa lui Felix Egolf a fost de numai 10,3 kWh/100 km, cu 3,3 kWh mai puțin decât valoarea calculată oficial în regim WLTP pentru acest model și cu aproximativ 1 kWh mai puțin decât consumul Dacia Spring. La finalul traseului, bateria mai afișa un disponibil de energie pentru doi kilometri.

ULTIMA ORĂ Piața auto din România scade alarmant CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto din România scade alarmant

Noul VW ID.7 este cel mai avansat automobil electric al mărcii VW din întreaga gamă ID, având o serie de sisteme de asistență de ultimă generație, un coeficient aerodinamic de 0,23 și un charger care poate permite încărcarea la 200 kW la stații de curent continuu, respectiv de la 10 la 80% din capacitatea bateriei în 26 de minute. Mașina poate fi comandată cu un planificator de rute, care poate calcula traseul optim în funcție de starea bateriei și stațiile de încărcare de pe traseu, folosind inclusiv datele privind traficul real din acel moment.

Versiunea ID.7 Pro S care a parcurs traseul record are o baterie de 86 kWh și o putere totală de 286 CP. Masa totală a mașinii este de 2,2 tone, viteza maximă este 180 km/h, iar lungimea mașinii se apropie de 5 metri (4,96 metri lungime, 1,86 metri lățime). Prețul pe piața din România al acestei versiuni, fără eventuale opționale, este de 54.800 euro.

În prezent, dintre mașinile de serie vândute în Europa, doar Mercedes EQS depășește autonomia lui ID.7, cu o autonomie oficială de 817 km.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.7 consum
autonomie record id.7
felx egolf