Toyota Motor a prezentat presei două noi vehicule inovatoare pentru industria auto: un crossover și un autobuz ambele alimentate cu hidrogen, prin intermediul tehnologiei fuel-cell.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Toyota Fine-Comfort Ride este un vehicul de pasageri atipic, având trăsături comune cu cele mai recente vehicule autonome prezentate de diferite mărci auto, dar care are ca principală caracteristică faptul că este alimentat cu energie electrică produsă de celulele de hidrogen. Deși este un concept-car, Fine-Comfort Ride atrage atenția asupra acestei tehnologii, care pare să revină în actualitate. Și pentru a demonstra avantajele anunță o autonomie de 1.000 km, cu doar „un plin” de hidrogen.
La interior, vehiculul prezentat de Toyota are 6 locuri amplasate într-o arhitectură de tip lounge, în timp ce ferestrele au și funcție de display video.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Celălalt vehicule Toyota este un autobuz, alimentat de asemenea cu energie fuel-cell, care anticipează, potrivit anunțului, un model de serie ce va fi introdus în rețeaua de transport din Tokyo, anul viitor. Autobuzul Sora are două motoare electrice, baterii nichel – metal și 10 rezervoare de hidrogen, utilizat la producerea energiei electrice. Vor fi produse 100 de autobuze Sora, până în 2020, când Tokyo va fi gazda Jocurilor Olimpice. Printre tehnologii, va fi cea de prevenire a impactului cu pietonii, fiind utilizate nu mai puțin de 10 camere de jur împrejurul autobuzului. O alta va fi dedicată preciziei stațiilor în care vor opri autobuzele, astfel că sistemul de control al opririlor va avea o toleranță de 3 până la 5 centrimetri de peronul stației de autobuz și maxim 10 centimetri față de permietrul stației.
Ambele vehicule vor debuta pe 25 octombrie, în cadrul salonului auto din Tokyo.
Toyota vinde modelul Mirai, propulsat cu energie electrică obținută pe bază de hidrogen, acesta având deja un volum de 4.00 de unități livrate la nivel global, din care jumătate în SUA.
Atât Toyota, cât și guvernul Japonez susțin investițiile în vehiculele fuel-cell, ca mijloc de proulsie al viitorului. Administrțaia de la Tokyo și-a propus ca până în 2020 să ajungă pe străzi peste 40.000 de vehicule fuel-cell, respectiv 800.000 până în 2030.