FOTO Toyota își actualizează radical primul său model electric cu baterii de la Panasonic în loc de LG și motoare mai puternice

Chiar dacă gama electrică a mărcii Toyota nu este atât de extinsă precum cea a unora dintre rivalii săi, compania japoneză nu stă pe loc cu modelele existente și le actualizează pentru a oferi performanțe cât mai bune. Primul model electric lansat în Europa, bZ4X, a primit o serie de îmbunătățiri importante, care mențin acest model în zona competitivă.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
FOTO Toyota își actualizează radical primul său model electric cu baterii de la Panasonic în loc de LG și motoare mai puternice

La aproximativ trei ani de la lansare, mașina electrică Toyota bZ4X poate fi deja comandată pe piețele din Europa cu noi specificații de baterie și de motoare, introduse pe acest model în urma unei actualizări extinse.

 Compania japoneză spune că noua variantă a lui bZ4X „este mult mai mult decât o reîmprospătare la mijlocul ciclului de viață”.

FOTO Toyota își actualizează radical primul său model electric cu baterii de la Panasonic în loc de LG și motoare mai puternice

Cele mai importante modificări țin de majorarea autonomiei oferite de baterie, mai multă putere cu noi motoare și o paleta lărgită de funcții de asistență din mașină.

Aeroportul Otopeni termină prima etapă de amplă modernizare VIDEO CITEȘTE ȘI Aeroportul Otopeni termină prima etapă de amplă modernizare VIDEO

Toyota spune că a vândut până acum peste 150.000 de unități, un volum care poziționează acest model în topul vânzărilor din segmentul B-SUV electric. Pentru a-i menține relevanța pe piața din ce în ce mai aglomerată și concurențială, japonezii au schimbat în primul rând bateriile, cu unele mai eficiente. Acestea sunt produse de parteneriatul Prime Planet Energy & Solutions (PPES) - în care Toyota este asociată cu Panasonic - și înlocuiesc vechile baterii LG.

Toyota bZ4X va oferi o variantă de baterie de 57,7 kWh pentru versiunea cu tracțiune față și o baterie de 73,1 kWh pentru versiunea superioară și pentru cea 4x4, în valori brute. Autonomia declarată este de 444 km pentru bateria mică și 569 km pentru bateria mare, cu tracțiune față.

Noile baterii au și timpi mai mici de încărcare, inclusiv cu ajutorul chargerului de 22 kW pentru AC. Sistemul folosit de Toyota are la bază punțile electrificate, eAxle, care integrează motorul, cutia de viteze și invertorul.

Motoarele oferite au 123 kW (167 CP), cu un consum de 13,9 kWh/100 km, pe versiunea entry, 165 kW (224 CP) pe versiunea cu baterie mare și tracțiune față, același consum, precum și 252 kW (343 CP), pe versiunea cu tracțiune integrală. Valorile de consum cresc și autonomiile scad în cazul în care mașina este echipată cu jante de 20 de inchi.

Compania chineză Xpeng avertizează: urmează „valul AI fizic”. Vânzările de mașini și-au încetinit viteza CITEȘTE ȘI Compania chineză Xpeng avertizează: urmează „valul AI fizic”. Vânzările de mașini și-au încetinit viteza

La nivel de design exterior, modificările sunt vizibile mai ales în partea frontală, cu noi contururi pentru faruri și o nouă lumină LED care conectează blocurile optice plus o grilă redesenată. La interior bordul a fost redesenat coplet și a primit un nou ecran multimedia de 14 inchi și o consolă centrală de tip „insulă digitală”. Un ecran de 7 inchi afișează datele esențiale privind încărcarea și starea bateriei, inclusiv puterea de încărcare în timp real și timpul rămas până la încărcarea la 80%.

FOTO Toyota își actualizează radical primul său model electric cu baterii de la Panasonic în loc de LG și motoare mai puternice

Sistemul de navigație are și funcție de recomandare a traseului pe baza stațiilor de încărcare, în funcție de starea bateriei și autonomia rămasă. Aceasta este dinamică, având recomandări în timp real.

Toyota oferă opțional și un acoperiș solar, care suplimentează energia electrică a bateriei. Cifrele oferite de Toyota arată o încărcare pentru 1.800 km la 2.200 de ore de soare anual, conform testelor.

O altă inovație este la nivelul direcției, care beneficiază de un sistem de control nou. Acesta prezice evoluția traseului în funcție de mai mulți factori și modifică cuplul transmis punților pentru un viraj mai bun, în funcție de poziția mașinii în viraje.

Pe versiunea cu tracțiune integrală, capacitățile off-road sunt controlate cu tehnologiile X-Mode și Grip Control, care au fost dezvoltate în parteneriat cu Subaru. Setările acestor funcții ajustează performanța vehiculului atunci când se conduce pe noroi sau zăpadă.

Noul bZ4X este deja disponibil pe mai multe piețe europene din decembrie, inclusiv în România. Lansare pe toate piețele europene va avea loc la începutul anului 2026, când vor începe și livrările modelelor comandate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0920 +0.0010+0.02 %
1 USD4.3641 -0.0015-0.03 %
1 GBP5.8241 +0.0257+0.44 %
1 CHF5.4521 +0.0005+0.01 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Cotidianul.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite