Piața auto globală a urcat în 2018 la 86 de milioane de vehicule, potrivit datelor colectate de Jato Dynamics din 54 de piețe ale lumii. Volumul este comparabil cu cel din anul anterior, fiind însă cu circa 400.000 de vehicule mai mic.
Piața de autovehicule globală s-a remarcat în 2018 prin stabilitate, în general, chiar dacă unele piețe au intrat în declin. Principalii câștigători ai anului trecut au fost SUV-urile, care și-au consolidat poziția de lider, cu peste 30 de milioane de unități vândute, și mașinile electrice, care au avut un avans foarte mare, de 74%.
Autoturismele au totalizat 81,4 milioane de exemplare, în scădere cu 0,6%, în timp ce vehiculele comerciale au crescut cu 2,5%, la 4,17 milioane de unități.
În ceea ce privește ierarhia țărilor, s-a produs o schimbare, în partea de sus a clasamentului, unde India a devenit a patra mare piață din lume, depășind pentru prima dată Germania. Analiștii de la Jato sunt de părere că această piață, cu un potențial uriaș, va continua să crească și va urca pe locul 3 în următorii doi ani.
Cea mai mare piață a lumii a rămas China, chiar dacă a înregistrat o scădere cauzată de războiul tarifelor, fiind urmată de SUA, cu 17,3 milioane, și Japonia, 5,19 milioane de vehicule.
Cele mai vândute mărci automobile în lume au fost, în 2018, Toyota, cu 8,1 milioane de vehicule, în creștere, VW, cu 6,7 milioane și Ford, cu 5,3 milioane, aceasta din urmă în scădere cu 11 procente.
Ford F-Series (F-150 și familia acestuia), Toyota Corolla și Honda Civic au fost anul trecut cele mai vândute modele, fiind înregistrată o schimbare importantă: VW Golf s-a prăbușit pe locul 7 (-11%), din cauza vânzărilor slabe din Europa, în timp ce modelul japonez a avut vânzări în creștere. În același timp, pe locul patru a urcat Toyota RAV4, care l-a depășit pe Nissan X-Trail și a devenit cel mai vândut SUV din lume. Nu în ultimul rând, cel mai cumpărat automobil premium a fost Mercedes-Benz C-Class, cu aproape 460.000 de untiăți la nivel global.
Pe segmentul de vehicule electrice, unde s-a atins un volum de 1,26 milioane de automobile vândute, cea mai mare piață a fost China, cu 769.000 de mașini, urmată de SUA, la mare distanță, cu 209.000 de unități, Norvegia, 46.000, și Germania, 35.000 de mașini electrice. Marca cea mai vândută a fost Tesla, cu 230.000 de automobile, urmată de BAIC și BYD, două branduri chinezești. Modelul cel mai cumpărat a fost Model 3, cu 138.000 de unități, urmat de EC, de la BYD, și Leaf.