Pentru marca spaniolă SEAT, lansarea unei noi generații a celui mai vândut model al său nu a fost, de data aceasta, unul fericit. Strălucirea momentului a fost puternic umbrită de plecarea șefului companiei, celebrul deja Luca de Meo, racolat de Renault pentru funcția de CEO și președinte.
Noul SEAT Leon ar trebui să fie punctul de plecare pentru noi creșteri, după cele deja spectaculoase pe care marca spaniolă le-a reușit în ultimii patru ani, sub conducerea lui Meo. Cu o platformă nouă, pe care o utilizează și VW Golf, cu un design și cu tehnologii de top, inclusiv motorizări mild-hibrid și plug-in hibrid, noul Leon este primul model al mărcii care intră în era conectivității.
Lansarea noului Leon a avut loc chiar la Martorell, sediul mărcii și locul unde se află fabrica acestui model. Locul nu a fost ales întâmplător, ci pentru că SEAT a investit peste 1,1 miliarde euro pentru dezvoltarea mașinii, inclusiv în liniile de producție. Aici, la Martorell, au fost deja produse 2,2 milioane de unități Leon, de-a lungul a trei generații.
„2019 a fost un an record pentru companie. Am vândut mai mult de 570.000 de mașini, cel mai mare nivel în cei 70 de ani de istorie și am atins una din cele mai mari valori ale producției, cu mai mult de 500.000 de mașini produse la Martorell. O bază bună pentru a porni în 2020”, a declarat la festivitatea de lansare Carsten Isensee, vicepreședinte pentru finanțe și IT.
CITEȘTE ȘI Luca de Meo, numit oficial CEO al Renault GroupNoul SEAT Leon se remarcă printr-un design mult fluid decât generațiile anterioare, care îi subliniază aspectul sportiv, ce amintește de modelele Mazda sau BMW. Dimensiunile sale au crescut, atât la hatchback (4,36 metri), cât și la wagon (4,64 metri), pe un ampatament care a rămas neschimbat (2,68 metri). La partea frontală, luminile tridimensionale cu LED au o formă mult mai organică, asortate perfect cu restul mașinii, fiind puse în evidență de grila pronunțată, împinsă mult în față (probabil că de aici vine o mare parte de creșterii lungimii). La interior, totul a fost desenat în stilul noii filosofii din industrie, cu un display de 10 inci în centru și cu o serie de comenzi digitale. Portbagajul păstrează volumul generației anterioare (380 litri), în vreme ce Sportstourer oferă mai mult cu 30 de litri față de vechiul model (617 litri).
Motoarele oferite acoperă toată plaja de tehnologii, de la cele pe benzină, TSI, de 1.0 litri (90 și 110 CP) și 1.5 litri (130 și 150 CP), la cele diesel, de 2.0 litri (115 și 150 CP), sau la cele pe gaz (CNG), de 1.5 litri (130 CP), pentru ca în zona de motoare electrificate să fie disponibil noul mild-hybrid cu motoarele de 1.0 litri și 1.5 litri, cu baterie de 48 volți li-ion și tehnologie de recuperare a energiei, dar și motopropulsorul plug-in hibrid cu motor de 1.4 litri benzină, baterie li-ion de 13 kWh și o putere de 204 CP. Autonomia electrică a acestuia din urmă este de aproximativ 60 km.
Noul SEAT Leon va fi lansat în rețeaua comercială în lunile următoare.