Primăriile din București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara testează noi autobuze electrice, produse de MAN, producător deținut de grupul VW. Autobuzele sunt produse în Polonia și au fost cumpărate de unele primării din Europa.
Reprezentanții MAN în România derulează în această perioadă un turneu de prezentare a unui nou model de autobuz electric, destinat transportului public de pasageri. Orașele în care companiile de transport pot testa direct în trafic noile autobuze sunt cele care au deja contracte de achiziție pentru astfel de mijloace de transport în comun, majoritatea cu fonduri europene.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cei de la MAN au anunțat că sunt două companii de transport care au cumpărat noile autobuze, în orașele Luxemburg și Anvers.
Turneul european de prezentare al autobuzelor MAN a început de anul trecut, având 78 de opriri în 15 țări europene, și continuă anul acesta în România, Italia, Portugalia, Lituania și Rusia. În orașe precum Hamburg, München sau Wolfsburg au fost derulate teste pe termen lung pentru a aduna informații despre autonomie, modul de încărcare, siguranță, confort, fiabilitate, dar și felul în care se comportă un model electric în funcție de schimbările de la un anotimp la altul precum și topografia unui oraș.
“Noua generație MAN Lion’s City este pregătită pentru orice aplicație. Modelele de autobuze complet electrice MAN Lion’s City îndeplinesc cerințele actuale de sustenabilitate, fiabilitate și eficiență în ceea ce privește transportul public. Modelul MAN Lion’s City E devine din ce în ce mai popular între clienții europeni. Viitorul fără emisii începe acum. Împreună putem realiza acest lucru”, a declarat Heinz Kiess, Senior Manager, Head of Product Marketing Bus, MAN Truck & Bus SE.
CITEȘTE ȘI Audi - decizie importantă: intră în celebrul Raliu Dakar. Prototip electric cu range extenderModelul disponibil pentru testare, în România, are 12 metri și este dotat cu un pachet de baterii compus din șase unități, cu o capacitate de 480 kWh, 3 uși acționate electric, dintre care două au control automat, precum și faruri LED. La interior, MAN Lion’s City E are 35 de locuri în versiunea MAN City Advanced, spațiu pentru persoane cu dizabilități locomotorii și cărucior copil lângă ușa a 2-a, iluminat interior cu LED, sistem de aer condiționat, unitate de încălzire cu putere minimă de 20kW și încălzire auxiliară. Postul de condus al șoferului în versiune Lion’s City Pro este dotat cu scaun rotativ Isri ProActive 2, îmbrăcat în piele, cu încălzire și control al climei, centură de siguranță în 3 puncte, precum și cu cameră retrovizoare și monitor de 6,5 inch.
CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companieiMAN Lion’s City E are amplasat motorul pe axa spate sau două motoare pe axa a doua și a treia, în cazul versiunii articulate. Bateriile au o capacitate de 480 kWh (versiune de 12 metri) și 640 kWh (versiunea de 18 metri). În funcție de model și de condițiile de operare (trafic, condiții meteo, etc), autonomia este cuprinsă între 200 și 270 km, pe toată durata de viață a bateriei.
Versiunea pe care MAN a adus-o în România este produsă în Starachowice, Polonia, o fabric unde se mai fabrică și Lion’s City 12E, cu o lungime de 12 metri, cumpărat de municipalitatea din Hamburg. Un al treilea model, Lion’s City 18E, cu o capacitate de transport de până la 120 de pasageri, va intra în producția de serie luna aceasta.