România pregătește o nouă autostradă - A9 - de la Timișoara la Moravița, la granița cu Serbia.
Va avea 73 de kilometri lungime. Pentru primul tronson de 36 de kilometri, estimat la circa 1,1 miliarde de euro.

Cele 9 oferte depuse pentru construcția primului lot al autostrăzii Timișoara – Moravița vin de la firme din România, Turcia, Bulgaria, Italia și Ucraina:
Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria)
Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina)
Asocierea IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România)
KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ș. (Turcia)
KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România)
Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
WEBUILD SPA – MILANO (Italia), arată Hotnews.
Peste 1 miliard de euro pentru primul lot din A9
Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Remetea Mare -Jebel (35,67 km) este de 5,65 miliarde lei (fără TVA), adică circa 1,1 miliarde de euro.
Pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv:

23 de lucrări de artă (printre care Podul peste Râul Timiș, în lungime de aproximativ 1.153 m),
1 Centru de Întreținere și Coordonare,
2 parcări de scurtă durată (în cadrul parcărilor de scurtă durată se va asigura infrastructura necesara pentru construcția a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice),
4 noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).

Valoarea estimată a contractului pentru cei 35,67 km ai acestui lot: 5,65 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin programul Transport.
”Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv: 1 pod peste râul Timiș (1.153 m); 4 noduri rutiere la : Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni(DN59);
Un Centru de Întreținere și coordonare; 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, menționează ministrul Transporturilor.