SUV-ul Coupe Rafale a primit o motorizare de top, hirbid cu încărcare la priză, însoțită de tracțiunea integrală. Mașina are o autonomie electrică de 100 km.
Cel mai performant model Renault al momentului, Rafale, a primit o versiune de motorizare de performanță, cu ajutorul unui motor PHEV ce folosește atât combustia, cât și energia unei baterii de 22 kWh, pentru a obține 300 CP, în sarcină maximă. Combinația de resurse asigură o autonomie de până la 1000 km, care poate reprezenta un argument decisiv la achiziția acestui automobil, având în același timp opțiunea rulării în modul electric în zonele urbane, pe distanțe suficient de mari.
Modelul Rafale E-Tech de 300 CP are de asemenea tracțiune integrală, ceea ce-l face extrem de atractiv în segmentul său, unde concurența oferă din ce în ce mai rar această opțiune, iar sistemul de direcție pe patru roți ridică și mai mult nivelul de tehnologie. Tracțiunea 4x4 este obținută cu ajutorul unui motor pe puntea spate, o soluție pe care a lansat-o Nissan și care este preluată și de Renault.
Pentru această motorizare, Renault propune și o versiune Atelier Alpine, peste Esprit Alpine, cu setări ale șasiului făcute de inginerii de la Alpine Cars și o suspensie activă inteligentă, care împreună oferă o stabilitatea mult mai sportivă și o manevrabilitate comparabilă cu cea a mașinilor sport.
Grupul motopropulsor are la bază motorizare E-TEch Hybrid de 200 CP, care se are în centru motorul 1.2 litri în trei cilindri, turbo, cu o putere de 150 CP, care era deja prezentă în oferta acestui model, care a fost „împerecheată” cu motorul electric de pe puntea spate, de 136 CP, alimentat de o baterie suplimentară de 22 kWh. Totul este cuplat prin intermediul cutiei de viteze multimodală, care include motorul electric care acționează puntea față, care are o putere de 70 CP și un cuplu de 205 Nm.
Arhitectura motoarelor de tracțiune este una pe 400 volți, care asigură o încărcare rapidă a bateriei.
CITEȘTE ȘI Peugeot încearcă să atragă clienți către modelele electrice. Anunță o garanție de 8 aniConsumul declarat de producător este de 0,7 litri/100 km, o performanță veritabilă pentru industria auto, cu o valoare de 5,8 litri/100 km pentru situația în care bateria de tracțiune este neîncărcată.
Un al treilea motor electric cu rol de starter/generator, de 34 CP, completează familia de propulsoare electrice ale acestui model. Grație acestei combinații, performanțele lui Rafale sunt demne de automobilele sport: 6,4 secunde de la 0 la 100 km, cu 2,5 secunde mai rapid decât versiunea de 200 CP, și 4 secunde de la 80 la 120 km/h.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Mercedes renunță la planul de electrificare pentru 2028Renault anunță și timpul necesar pentru încărcarea bateriei de tracțiune: între 2 și 3 ore, la o putere maximă de 7,4 kW (32 A).