Renault Twingo E-Tech are o nouă generație care va intra în producție la începutul anului viitor. Compania franceză a prezentat toate detaliile noului model, odată cu startul precomenzilor.
Noul Twingo a fost dezvoltat într-un timp record și marchează inaugurarea sistemului Leap 100, care înseamnă 100 de săptămâni de la startul procesului până la lansarea pe piață, un record mai mic cu doi ani față de vechile procese de dezvoltare.
Acest lucru a fost posibil cu ajutorul noii unități ACDC din China, care a înglobal 100 de persoane implicate în dezvoltare în colaborare permanentă cu divizia Ampere.
Renault spune că segmentul A, din care s-au retras foarte mulți producători auto, a fost pe punctul de a dispărea din cauza dificultăților de competitivitate, nu din lipsă de cerere.
Twingo vine să repare acest lucru, fiind descris ca un „game changer”, respectând totodată ADN generațiilor anterioare.
Noul Renault Twingo va fi echipat cu o baterie LFP de 27,5 kWh, care asigură o autonomie de până la 263 km, suficientă pentru drumurile urbane zilnice, calculate de Renault la circa 35 km pe zi. Motorul va avea 82 CP (60 kW), iar chargerul de bord standard va permite încărcarea la 6,6 kW, la priză domestică, în 4,15 ore, de la 10 la 100%. Cu chargerul superior, opțional, poate fi încărcat la 11 kW la priză și la 50 kW la stație DC (în 30 de minute). Va beneficia de sistemul V2L, care permite alimentarea unor dispozitive externe de la bateria mașinii.
Noul Renault Twingo va fi fabricat în uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia, împreună cu noua generație a lui Spring (care s-ar putea numit diferit) și va începe să fie livrat la începutul anului 2026.
Din punct de vedere tehnic, Twingo folosește o platformă dezvoltată de Ampere, având la bază puntea față de la Renault 5. Greutatea totală a mașinii este de 1.200 kg, este echipat cu tehnologia One Pedal, care frânează instantaneu la ridicarea pedalei de accelerație.
„Pentru a reuși să oferim o mașină electrică sub 20.000 de euro, fără a renunța la producția în Europa, la obiectivele noastre de decarbonizare și la valoarea pentru client, ne-am întors la spiritul Twingo – acela care a pus viața de zi cu zi, ingeniozitatea și bucuria în centrul designului. Noua generație 100% electrică rămâne fidelă a ceea ce contează cel mai mult pentru Renault: înțelegerea nevoilor reale ale șoferilor europeni, așteptările lor de accesibilitate, emoție și responsabilitate. Personal, ceea ce îmi place la Twingo E-Tech electric este că reușește să fie, în același timp, un omagiu adus originilor sale , dar și un salt către viitor”, a declarat Fabrice Cambolive, CEO Renault Brand.
Mașina are 24 de sisteme de asistență, care preiau informații de la cei 12 senzori frontali, laterali și spate.
Twingo va beneficia în sistemul de infotainment OpenR Link, bazat pe sistemul de operare Google Automotive, de o listă de peste 100 de aplicații, inclusiv Amazon Music, HBO Max, RADIO Player, streaming cu TF1+ și Canal+.
Dimensiunile noului Twingo sunt 3,79 metri lungime, 1,72 metri lățime, 1,49 metri înălțime, cu ampatament de 2,49 metri. Garda la sol are 143 mm, iar portbagajul are 360 litri, respectiv 1000 de litri dacă scaunele sunt rabatate. Viteza maximă este de 130 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este de 12,1 secunde.
Printre noutățile din grupul Renault regăsite la Twingo se găsește și tehnologia cell-to-pack de la bateria LFP produsă de CATL, care permite integrarea unui număr mai mare de celule într-un spațiu dat și reduce costul total al bateriei. Combinarea chimiei LFP cu această arhitectură inovatoare duce la o scădere de aproximativ 20% a costului bateriilor.
Renault susține că mașina va avea un consum foarte mic, datorită optimizării randamentului motorului și aerodinamicii, care a permis limitarea dimensiunii și greutății bateriei.
În ceea ce privește producția din uzina slovenă din Novo Mesto, Renault a trecut de la un proces de dezvoltare clasic și liniar la o metodă colaborativă și transversală, reunind toate funcțiile-cheie într-o singură echipă. Uzina are o suprafață de 66 de hectare, aici fiind produse în ultimele decenii peste 5 milioane de vehicule din segmentele A și B (Renault 4, Renault 5, Clio, Twingo 2 și 3). Aici a fost produs primul său model electric, Smart ForFour EV, pentru Mercedes, iar din 2020 a fabricat Twingo 3 EV.

Renault spunea că va prezenta noua generație Twingo pe 6 noiembrie, dar până atunci compania franceză lansa un program Twingo R Pass, prin care deschide rezervările pentru noul model.


Începând din 8 octombrie, clienții de pe anumite piețe din Europa vor putea comanda anticipat noul model Twingo E-Tech asigurându-și livrarea prioritară a mașinii, imediat după startul producției.
Perioada de rezervări anticipate va începe în zile diferite pentru fiecare dintre țările alese și va fi derulată până pe 22 octombrie, în Italia, Belgia, Olanda, Germania și Marea Britanie.
În perioada următoare, Renault va avea și o campanie de teasing, în care vor fi dezvăluite unele dintre detaliile de design ale noului model.
Acestea vizează proporțiile de monovolum ale mașinii, preluate de la primul twingo, farurile rotunde, care acum sunt conturate de lumini LED, la fel și stopurile care au exact aceeași formă.



Noul Renault Twingo este primul automobil din programul pe care constructorul francez l-a demarat sub conducerea lui Luca de Meo pentru a replica viteza de dezvoltare și producție a chinezilor în sistemul industrial al francezilor. Mașina a fost dezvoltată în mai puțin de doi ani, o reală performanță față de cei 5 ani de care avea nevoie un producător auto conform standardelor anterioare. Următorul model care va utiliza aceeași procedură va fi urmașul lui Dacia Spring, care va fi lansat anul viitor. De asemenea, pe aceeași platformă AmpR Small, de clasă A, va fi produs și un model Nissan, care se va numi Wave.
Renault Twingo a fost deja expus sub forma unui concept-car (FOTO), dar designul versiunii de serie va fi foarte apropiat de acesta. Dina cest motiv, nu sunt așteptate foarte mari surprize în privința designului final al celui mai accesibil model electric al Renault.

















