Renault a prezentat, în cadrul unui singur eveniment, un fel de mini-salon al mărcii, după modelul Ford, patru noi automobile, din care două face-lifturi și un concept-car.
Divizia de vehicule comerciale ușoare a Renault a prezentat la Paris noutățile pentru acest an, dintre care se remarcă viitorul Kangoo, prezentat de companie sub forma unui concept-car electric. Noua generație a vanului Master (versiunea franceză a lui Nissan NV400), alături de face-lift-urile Trafic și pick-up-ul Alaskan, au reprezentat noutățile de serie ale mărcii în cadrul acestui eveniment.
Noul Kangoo, ce ar trebui să fie lansat anul viitor pe piață, a fost redesenat după mai bine de 10 ani de la lansarea actualei generații. Designerul Laurens van den Acker spune că mașina a fost abordată ca un autoturism, nu ca o utilitară, astfel că aspectul său a fost substanțial îmbunătățit. Conceptul Kangoo ZE prezentat este propulsat exclusiv electric și aduce în toată gama de vehicule comerciale a Renault liniile și detaliile de design regăsite pe Megane.
Noul Master are un design nou, cu un interior complet schimbat, în timp ce platforma tehnică este cea de pe Nissan NV400 și Opel Movano, toate utilizând motorul de proveniență Renault. Master are tehnologii noi de asistență, dar și o versiune electrică, Z.E.
CITEȘTE ȘI Tesla vrea să lanseze taxiuri autonome în 2020Noul Trafic Van este un face-lift, actuala generație fiind lansată în 2014. Acum a primit un design frontal nou, care să o alinieze la restul gamei, dar și noi motoare care să respecte standardele WLTC.
În fine, pick-up-ul Alaskan, o variantă franțuzească a lui Nissan Navara, care poate fi cumpărat și în variantă premium de la Mercedes Benz, primește mici retușuri, inclusiv o capacitate de încărcare a benei de 1,1 tone.
Group Renault a vândut anul trecut 619.229 vehicule comerciale. În Europa, Renault se află în urma concurenților de la PSA, care vând astfel de vehicule sub cele trei, deja, branduri, Peugeot, Citroen și Opel. Renault Kangoo, cel mai vândut model LCV al mărcii, a înregistrat 73.123 de unități vândute în Europa anul trecut, față de aproape 90.000 Peugeot Partner și 92.500 unități Citroen Berlingo.