Renault eWays este numele evenimentului dedicat de constructorul francez prezentării strategiei sale electrice. Noutățile vin din anunțarea unei noi platforme electrice, CMF-BEV, prezentarea succintă a câtorva dintre noile modele electrice, dar și a țintelor pe care compania franceză, care deține Dacia, și le-a fixat pentru segmentul de mașini propuslate de baterii. Printre certitudinile care vizează Dacia, se numără introducerea motoarelor E-Tech pe toate modelele, cel mai târziu în 2025, și o tranziție la propulsia electrică într-un viitor îndepărtat.
Renault va lansa 10 noi automobile electrice în următorii 5 ani și vrea să scadă costul bateriilor cu 60%, iar pe cel al motoarelor cu 30%, până în 2030, a anunțat Luca de Meo, în cadrul prezentării eWays, dedicată lansării strategiei electrice a grupului. Țintele companiei includ un procent de 65% vehicule electrificate în volumul de vânzări, în 2025, și până la 90% în 2030. Renault și-a schimbat astfel țintele, din cauza reglementărilor UE, care țintesc noi limitări ale emisiilor, începând cu 2025. Acesta este de altfel și motivul pentru care mașinile Dacia vor fi nevoite să devină și ele mai performante din punct de vedere al emisiilor, și să fie electrificate, inevitabil.
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat cliențilorPrima etapă a electrificării Dacia, după momentul Spring, va fi introducerea motoarelor hibrid, atât cele simple, cât și cele plug-in, într-o etapă mai întârziată. „Dacia va primi aceste motoare mai târziu”, a spus Luca de Meo, referindu-se la motoarele hibrid E-Tech. Însă a confirmat că până în 2025 acest lucru se va întâmpla cu siguranță.
Referitor la primul automobil electric al Dacia, Spring, el a spus că în acest moment sunt circa 16.000 de comenzi pentru modelul ce ar trebui să înceapă livrările în septembrie. „Nu există alternativă pe piață în Europa, în acest moment”, a spus De Meo despre Spring. El a recunoscut că cererea depășește capacitatea de producție.
Referitor la introducerea motorizărilor electrice pe alte modele, șeful Renault a spus că este dificil să facă acum proiecții, însă crearea platformei B-EV, care va fi utilizată pe modelul Renault 5 deschide drumul și pentru mașinile mici, accesibile, la momentul la care prețul propulsiei electrice va permite introducerea pe aceste modele. „Depinde de abilitatea noastră”, a explicat De Meo. „Știm că din 2025 vom fi obligați de legislație să avem un mix de produse cu 25% mașini electrice, astfel că facem tot ce putem pentru a atinge acest minim și să facem bani, ceea ce este cealaltă provocare. Să nu uităm că Renault are motoare E-Tech, hibride și plug-in hibride. E un mare avantaj pentru noi, pentru că dacă mixul se schimbă sau sunt întârzieri, vom fi capabili să vindem mașini, ceea ce nu este valabil pentru toți producătorii de mașini”, a mai spus Luca de Meo referindu-se la introducerea motoarelor electrificate pe Dacia. El a mai spus că motoarele E-Tech vor continua să existe, pe marca Dacia, dar și pe alte piețe decât cea europeană, chiar și după ce Renault va renunța la ele în Europa.
Cât despre viitoarele modele electrice ale Renault, după MeganeE și Renault 5, se lucrează la un proiect nou, cu nume de cod „4ever”, care va reprezenta o reinterpretare a unui model „clasic atemporal”. Denumirea sa și profilul afișat pe ecranul din spatele lui De Meo conduc către modelul Renault 4, un monovolum celebru al anilor 60. Nu în ultimul rând, Alpine, marca premium sport a grupului, va avea și ea trei modele electrice, lansate în următorii 5 ani. În total, din cele 10 noi modele propulsate exclusiv de baterii, Renault spune că numai 7 vor fi ale mărcii Renault.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE TOP 10 Dacia Sandero a revenit între cele mai vândute mașini din EuropaReferitor la producția efectivă de mașini electrice, centrul acestui plan va fi ElectriCity, locul în care marca franceză va produce 400.000 de mașini pe an, până în 2025. Renault a anunțat deja mai multe parteneriate, care vor permite grupului francez să producă baterii de diferite categorii, de înaltă performanță, dar și mai accesibile, în centrul de producție din nordul Franței.
CITEȘTE ȘI Renault a încheiat două parteneriate importante pentru producția de bateriiÎn ceea ce privește performanțele pe care le promite Renault, cifrele arată că platforma CMF-EV va avea autonomii de până la 580 km, un nivel mediu comparativ cu competitorii din piață din acest moment. Renault mizează pe 700.000 de unități produse până în 2025, în cadrul Alianței.
Pe platforma mai mică, CMF-BEV, autonomia va fi de până la 400 km, cu un motor de 100kW, însă costurile de producție vor fi mai mici cu 33% față de costurile platformei regăsite pe modelul ZOE. De asemenea, faptul că vor fi folosite componente comune cu platforma non-electrică CMF-B, care va ajunge la 3 milioane de unități anual în următorii 5 ani, va contribui la reducerea costurilor.