Statisticile prelucrate de Jato pentru luna mai, care includ înmatriculările de autoturisme din Europa, aduc o veste excelentă pentru Dacia: modelul Sandero se întoarce, după mai multe luni de absență, în rândul celor mai vândute mașini.
Dacia Sandero s-a situat pe locul 9 în luna mai, în Europa, depășind Skoda Octavia și situându-se la o distanță mică de Opel Corsa și Peugeot 208, două modele rivale. Sandero a înregistrat 15.040 de unități înmatriculate, având cu 41% mai multe mașini decât anul trecut, în luna similară, dar cu o scădere de 32% fațăde 2019, relevă datele analizate de Profit.ro.
Clasamentul mai cuprinde o revenire, cea a hatchback-ului VW Golf, care se întoarce pe prima poziție, după ce fusese detronat de modelele francezilor de la Peugeot. Modelul german ar un volum foarte bun, peste 23.000 de unități, ca în vremurile bune, și are o creștere excelentă, 75% față de vânzările de anul trecut, dar este încă mult sub nivelul din 2019, cu 35%. Pe locul al doilea se situează veșnicul rival al său, Renault Clio, care se apropie de pragul de 20.000 de unități, dar are o creștere de numai 23%. Rămân pe poziții bune în top trei modele tot mai populare, Fiat 500, VW T-Roc și Toyota Yaris.
În clasamentul modelelor plug-in hibrid au avut evoluții bune atât Ford Kuga, liderul, cât și Peugeot 3008, care urcă pe locul al doilea, dar în general în top sunt cam aceleași modele, pe poziții diferite. O creștere masivă a înregistrat însă VW Golf PHEV, 1119%, și devine cu propulsia sa o nouă vedetă pe segmentul hibridelor cu încărcare.
În același timp, în segementul electricelor este tot mai disputată prima poziție, care luna trecută i-a revenit lui VW ID.4, dar care a fost detronat de Tesla Model 3, cu 8.700 de unități, care livrează mașinile în valuri, astfel că raportează creșteri masive, urmate de scăderi bruiște. Modelul american este urmat de VW ID.3, cu peste 6.000 de unități înmatriculate, și de Renault Zoe, cu 5.738 de unități. Practic, VW domină deja acest clasament, cu cele trei modele, care însumează aproape 14.000 de vehicule electrice, însă în spatele lor, cu volume mai mici, se află și celelalte modele electrice ale grupului VW.
CITEȘTE ȘI Dacia are un nou designer șef, după ce a rămas rapid fără "creier". Noul designer îl depășește însă în performanțeAnaliștii Jato Dynamics atrag atenția că nivelurile înmatriculărilor sunt sub cele din 2019, chiar dacă ele au crescut față de 2020, situație pe care am remarcat-o și noi pe baza raportărilor ACEA și DRPCIV. Practic, piața a crescut cu 73% față de anul trecut, ceea ce este îmbucurător, dar are un nivel cu 25% mai mic decât cel din anul anterior, 2019. Un detaliu al analizei subliniază o altă transformare importantă a pieței regionale: Volkswagen Group a înregistrat o cotă de piață record pentru ultimii 20 de ani, fiind a doua cea mai mare cotă de piață a grupului, într-o singură lună, din 2001 și până astăzi. Dacă luăm în calcul și faptul că Stellantis și-a concentrat de asemenea o bună parte a pieței, cu cele 14 branduri reunite (21% cotă de piață în mai), observăm că sunt două companii care controlează aproape jumătate din piața auto europeană.
Înmatriculările de automobile electrificate din Europa au urcat cu 279% în luna mai, la 171.415 unități, din care electricele complete au fost 83.700 (+261%), iar PHEV-urile au fost doar cu puțin mai multe, 87.700 (+300%).