Șoferii de mașini electrice care vin sau se îndreaptă către București pe Autostrada A1 au o nouă stație de încărcare în zona intersecției cu DN 65B și la mică distanță de intersecția cu Drumul Expres 12, care merge către Craiova.
Stația a fost construită de ElDrive, una dintre companiile mari specializate pe încărcarea electrică pentru vehicule.
Zona nu ducea lipsă de stații de încărcare, aici fiind prezente și punctele E.On, Mal și E-Charge, dar vine cu o putere mărită, care permite încărcarea până la 400 sau chiar 600 kW și, în viitor, cu până la 1MW.
Este prima stație de 1MW din România, chiar dacă în acest moment nu permite încărcarea cu această putere, admițând că ar exista vreo mașină capabilă să încarce cu 1MW, conform datelor Profit.ro.
Stația a fost amplasată în parcarea complexului comercial Supernova din Pitești, ceea ce înseamnă că, pentru a încărca, șoferii sunt nevoiți să iasă de pe autostradă și să piardă timp suplimentar pentru a parca în stație și, ulterior, pentru revenirea pe autostradă.
Eldrive România spune că a atins 1.000 de puncte de încărcare la nivel național, iar cea mai nouă stație reprezintă vârful tehnologiei la nivel național.
Stația HYC1000, din parcarea Supernova, poate încărca până la patru mașini electrice simultan și împărți puterea între acestea, cu 250 kW alocați pentru fiecare.
Puterea maximă disponibilă pe un conector CCS pentru autoturisme este de 600 kW și există posibilitatea de a echipa stația cu un cablu MCS, pentru camioane, care poate livra până la 1.000 kW pe un singur conector.
Compania spune că va opta pentru această configurație atunci când va exista cerere pentru această tehnologie. În prezent, puterea maximă cu care poate fi încărcat un vehicul electric disponibil pe piața din România urcă până la 480 kW.
Hub-ul Eldrive din parcarea Supernova are în total 11 puncte de încărcare.
Prețul per kilowat în rețeaua Eldrive este de 2,55 lei, dar acesta se poate reduce la 1,75 lei cu variantele de abonamente, pentru cei care călătoresc frecvent, pe distanțe între 12.000 și 24.000 km anual.
La prețul standard, o încărcare de la 0 la 100%a unei baterii de capacitate medie de 55 kWh costă 140 de lei și permite deplasarea, la un consum mediu de 18 kWh/100 km, pe o distanță de 300 km.
Benzina pentru un autoturism care consumă 8 litri/100 km, la un preț de 7,5 lei, pe aceeași distanță costă 180 de lei.
Timpul de încărcare, teoretic, pentru aceeași baterie, de la 0 la 100%, ar fi de circa 13 minute la puterea maximă de 250 kW.
În practică, nicio mașină electrică nu se încarcă de la 0 și la stații de mare putere nu înarci la 100%, pentru că timpul necesar crește foarte mult când depășești 80% din capacitate.

















