Noul Porsche Taycan, o versiune revizuită a primului model electric al mărcii sport a grupului VW, a primit o versiune care bate toate recordurile, atât cele tehnice, cât și cele de pe circuit.
Porsche Taycan GT a fost lansat oficial cu cifre care demonstrează cât de departe pot merge automobilele electrice. Cu valori ale accelerației care coboară sub 3 secunde, noul Taycan a depășit recordul pe pista celebrului circuit Laguna Seca, record stabilit anterior de Tesla Model S.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După recordul de pe Nurburgring, Taycan GT a parcurs cei 3,6 kilometri ai circuitului în 1,27,87 minute, mai repede cu o jumătate de secundă decât modelul Tesla.
Performanțele lui Porche Taycan GT sunt posibile prin îmbunătățirea chimiei bateriei, în primul rând. Sistemul electronic de control face de asemenea posibilă o viteză mai mare de alimentare cu energie, prin reducere pierderilor. Cifrele oficiale pentru accelerația de la 0 la 100 km/h sunt 2,3 secunde, iar în 6,4 secunde mașina ajunge la 200 km/h, un timp pe care alte mașini nu reușesc să-l obțină nici pentru 100 km.
CITEȘTE ȘI FOTO O nouă inspecție neanunțată pe Autostrada Bucureștiului, pentru a presa constructorul. Ce a fost găsitPuterea maximă de care beneficiază mașina este de 1100 CP, printr-un boost de 140 kW oferiți în sarcină maximă, pentru circa 10 secunde. Sistemul Launch Control este cel care ridică puterea până la 760 kW și chiar la un vârf de 815 kW timp de două secunde. Cuplul maxim ajunge la 1.340 Nm, o valoare foarte mare pentru un vehicul cu greutatea lui Taycan.
Bateriile lui Taycan GT sunt produse de LG Chem, unul dintre furnizorii de baterii ai producătorului german cu sediul în Stuttgart. Compania folosește de asemenea baterii de la CATL, dar și-a propus să-și construiască o uzină proprie de baterii.
CITEȘTE ȘI Mașinile electrice vor fi mai ieftine decât mașinile cu benzină mai repede decât ne așteptam. "Va fi o surpriză!"Noua chimie a bateriilor nu aduce însă doar o viteză mai mare, ci și o autonomie crescută. Autonomia declarată este de 678 km, cu 175 de km mai mult decât anterior, pentru versiune de bază, în timp ce versiunea de top GT poate merge 555 km. Chargerul de 300 kW (cu un maxim de 320 kW) poate încărca bateria în doar 18 minute, de la 10 la 80% din capacitate.
Prețul noului Porsche Taycan GT este de 240.000 de euro.
Porsche are în plan lansarea mai multor mașini electrice, primul dintre ele fiind Macan, care intră pe piață chiar în acest an.