Constructorul auto Porsche a intrat în vârtejul tranzacțiilor digitale cu o schiță a designerului Peter Varga, pe care a scos-o la licitație, în cadrul unui proiect-pilot. La câteva zile după lansarea licitației, compania a anunțat că obiectul digital unic a fost vândut cu 30,25 ethereum.
Noțiunea de obiect non-fungible-token (NFT) este încă prea puțin cunoscută pentru publicul larg, dar reprezintă o nouă oportunitate de investiții digitale în care sunt implicate criptomonedele și tehnologia blockchain. Cu ajutorul acestei tehnologii, Porsche a decis să scoată la licitație o schiță a unui model al mărcii, sub formă de NFT.
Timp de mai multe zile, în august, colecționarii și fanii Porsche au avut ocazia să liciteze obiectul pe o platformă dedicată acestui tip de obiecte digitale. Bonus, pentru licitație a fost schița fizică ce era oferită cumpărătorului. Alături de marca Porsche, în această tranzacție au fost două entități desprinse din compania-mamă, Porsche Digital și Fanzone. La finalul licitației, Porsche a primit cea mai bună ofertă, în valoare de 30,25 ethereum, adică aproximativ 90.000 de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Autorul schiței, Peter Varga, este directorul de design exterior al mărcii Porsche, fiind creditat cu aspectul celor mai recente modele lansate de constructorul german.
„Cu inițiativa NFT, am vrut să testăm cât de bine va fi primită o astfel de ofertă în comunitatea cripto și ce tip de răspuns putem să generăm cu ea”, a declarat Sandra Mayer-Denzel, din partea Porsche Germania, care a condus acest proiect. „Putem, categoric, să fim foarte satisfăcuți cu acest rezultat și suntem mulțumiți că suntem capabili să generăm o sumă impresionantă pentru a fi donată celor de la Viva con Agua”.
CITEȘTE ȘI Tranzacție majoră între companii prezente și în România: Faurecia a ajuns la un acord pentru preluarea a 60% din Hella și a depus o ofertă pentru acțiunile rămase. Producătorul german, evaluat la 6,7 miliarde de euroPorsche a anunțat că donează suma încasată organizației non-profit Viva con Agua de Sankt Pauli, care finanțează proiecte de alimentare cu apă în zone defavorizate, precum Uganda sau Africa de Sud.
NFT-urile (non-fungible-token) reprezintă bunuri digitale unicat, ce pot fi tranzacționate și stocate în portofelele digitale virtuale. Până acum, tehnologia NFT a fost folosită preponderent pentru tranzacționarea de artă digitală și colecții digitale.