FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu

FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu
scris 6 oct 2022

Noile tramvaie Astra Imperio, produse la Arad, ar putea intra în circulație din luna noiembrie, pe linia 41, a anunțat, la conferința de deschidere a Salonului Auto București (SAB) & Accesorii 2022, de la Romexpo, directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț.

„Aș expune un punct de vedere vizavi de transportul public local, pentru că dacă luăm în considerare expoziția de astăzi și ceea ce urmează în următoarele zece zile, cred că de bun augur și chiar și cu participarea Camerei de Comerț și Industrie a României, ar fi o expoziție care ar trebui să vizeze transportul public din România. Pe de altă parte, aș dori să evidențiez ceea ce se întâmplă în momentul de față în transportul public din Capitală. Așa cum probabil ați observat, la intrarea în clădire, în față, este expus noul tramvai Imperio, care va circula probabil începând de luna viitoare pe linia 41. Discutăm de un proiect cu o valoare de 890 milioane de lei, plus TVA. Este vorba despre o sută de tramvaie care vor circula în București", a declarat Criț.

Urmărește-ne și pe Google News
Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna CITEȘTE ȘI Relansarea mărcii istorice off-road Scout, cumpărată de grupul VW, va fi făcută cu ajutorul Magna
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Potrivit sursei citate, la acest moment se lucrează la elaborarea studiilor de oportunitate pentru achiziția a încă 200 de tramvaie, dintre care 20 bi-direcționale, scrie Agerpres.

„Bucureștiul o să beneficieze de o sută de troleibuze, cu o valoare de 325 milioane de lei, plus TVA, respectiv de autobuze electrice de 12 metri, cu o valoare de peste 300 milioane de lei. Aș vrea să spun, în premieră, și faptul că se lucrează în momentul de față la Studiile de oportunitate, împreună cu Asociația Metropolitană de Transport București-Ilfov și cu Primăria Municipiului București pentru achiziția a încă 200 de tramvaie, dintre care 100 de tramvaie de 36 de metri și 100 de tramvaie de 27 de metri, dintre acestea 20 fiind bi-direcționale.

Mai mult, prin PNRR există, deja, o hotărâre de Consiliu General pentru finanțarea a 22 de troleibuze și o parte din depourile și autobazele STB vor fi dotate cu panouri fotovoltaice. Vreau să mai evidențiez faptul că transportul public în Capitală a devenit unul mai comod, mai plăcut de utilizat. Starea de curățenie este alta. În momentul de față beneficiem de aplicații moderne și așa cum ați văzut în ultima perioadă, e vorba despre aplicația YouthTB, care se adresează tinerilor și InfoTB, care oferă acces tuturor utilizatorilor pentru verificarea perioadei și a timpului în care ajunge vehiculul stație", a susținut șeful STB.

Noua garnitură de tramvaie Imperio este produsă la fabrica Astra Vagoane Călători Arad, are o lungime de 36 metri și o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.

FOTO Noile tramvaie de la Arad, expuse în București la Salon. Când vor ieși pe traseu

De asemenea, tramvaiele sunt dotate cu cinci uși duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces. Din punct de vedere al confortului, acestea au dotări, precum: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiționat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, respectiv Wi-Fi gratuit pentru călători.

În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai, alături de un sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.

Ca noutate, călătorii vor avea posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit.

viewscnt
Afla mai multe despre
stb
imperio