Leapmotor Internațional, divizia companiei chineze care va coordona exporturile și vânzările pe piețele europene, a decis care vor fi cele două modele pe care le va lansa, prin rețeaua Stellantis, în România. Este vorba despre o mașină de clasă A și un SUV, conform informațiilor analizate și prezentate anterior de Profit.ro.
Acum, grupul Stellantis a anunțat că va începe primele livrări de mașini Leapmotor, în Europa, la sfârșitul trimestrului III din acest an, ulterior fiind programate și piețele din America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, India și Asia.
Leapmotor International va începe operațiunile în Europa în acest an, până în septembrie, prin intermediul a 200 de puncte de vânzări ale grupului. În România, Stellantis este reprezentată de grupul Trust Motors, care distribuie deja mărcile Peugeot, Citroen, DS, precum și Opel. Deși nu a fost anunțat nimic oficial, cel mai probabil vânzările de mașini Leapmotors vor fi făcute prin intermediul dealerilor acestei companii.
CITEȘTE ȘI VIDEO Airbus lansează un aparat experimental: jumătate avion, jumătate elicopterPrimele modele confirmate de Stellantis pentru piața europeană, inclusiv pentru România, vor fi T03 și C10, ulterior fiind anunțate „cel puțin un model nou introdus în fiecare an în următorii trei ani”.
Modelul mini T03 este un vehicul complet electric din segmentul A, city car, cu o autonomie WLTP de 265 km și cu o serie de dotări destul de avansate. Un display central de 8 sau 10 inci, cu comenzi vocale și sistem de actualizare Over The Air, aplicații mobile și sisteme de asistență avansată bazată pe pachetul Leap Pilot, reprezintă tehnologia oferită, care ar trebui să concureze în acest fel cu Dacia Spring pe cel mai accesibil segment al vehiculelor electrice.
Chiar și designul lui T03 este foarte apropiat de Spring, cu proporții asemănătoare și mici detalii care sugerează un SUV de mici dimensiuni. Mașina este prezentată cu un motor de 70 kW, dar și opțional o versiune de 80 kW.
Prețul său ar trebui să fie sub cel al noilor modele Citroen e-C3 și viitorul Fiat Panda, având în vedere că vorbim despre o marcă din China.
Acestea vor primi anul viitor o versiune de 19.900 de euro, ceea ce înseamnă că T03 ar putea fi chiar mai ieftină.
CITEȘTE ȘI Surpriza Ford: EcoSport, care a fost fabricat la Craiova timp de 6 ani, se întoarce în Europa ca noul SUV hibrid. Va fi mai mare și concurent direct cu Dacia Duster 3
SUV-ul C10, al doilea model ce va fi lansat și în România, este un vehicul din segmentul D, cu o autonomie WLTP de 420 km, și o serie de echipamente de ultimă generație, la nivel de asistență. Modelul a fost lansat în China luna trecută cu un preț extrem de bun, de aproximativ 16.500 de euro, un nivel care nu va fi atins în Europa, din cauza costurilor de transport și distribuție.
Mașina are o lungime de 4,73 metri, mult mai mare decât cea a SUV-ului VW ID.5.
CITEȘTE ȘI Plăcuțele poloneze invadează Italia. Strategie pentru a evita taxele mari de asigurare a mașinilorA fost lansată cu două opțiuni de baterii, de 52,9 KWh, cu autonomie de 420 km, și 69,9 KWh, cu autonomie de 530 km, însă nu este sigur dacă aceste baterii vor fi menținute pe piața europeană.
Lansarea celor două modele se va face la început pe primele nouă piețe europene, inclusiv România, după o investiție de 1,5 miliarde euro, făcută de Stellantis în Leapmotor, pentru achiziția unui pachet de 51% din divizia Leapmotor International.