Toți cei implicați în realizarea magistralei 5 de metrou, din Drumul Taberei, s-au angajat că în vara acestui an, în iunie, acest obiectiv va fi dat în exploatare, a declarat noul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.
Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările, în 2012, cu promisiunea că vor fi încheiate....în 2015, termen nerespectat interese politice și/sau financiare.
Practic, elevii din cartierul Drumul Taberei care la începutul lucrărilor - anunțate pe panouri, cu scuze pentru "deranjul șantierului", că vor fi finalizate "în maximum 3 ani" - erau în clasele primare se pregătesc acum de facultate și linia de metrou tot nu există. Un caz ce poate fi prezentat ca exemplu de interese proprii politice și/sau financiare, de mari lacune legislative și de o la fel de mare lipsă de interes față de nevoile populației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În noiembrie, premierul Ludovic Orban anunța că firmele care construiesc magistrala 5 de metrou Drumul Taberei și-au luat ca angajament să finalizeze lucrarea „aproximativ în luna iunie” a anului 2020, acesta spunând că există toate condițiile „procedurale, contractuale și financiare” pentru ca lucrarea să fie terminată.
„Practic, metroul poate fi dat în folosință anul viitor, aproximativ în luna iunie. Astea sunt, ca să zic așa, angajamentele care sunt luate de constructori” a declarat prim-ministrul Ludovic Orban, după o întâlnire cu conducerea Metrorex și cu directorii firmelor care au contracte și lucrează la magistrala de metrou.
CITEȘTE ȘI Bătaia de joc pentru linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor continuă. Elevii din cartier care la începutul lucrărilor erau în clasele primare se pregătesc acum de facultate și linia de metrou tot nu există
Întrebat cine răspunde în cazul în care aceste angajamente nu vor fi respectate, așa cum nu au fost respectate nici alte date avansate în privința finalizării magistralei de metrou, Orban a afirmat: ”Eu am convingerea că în momentul de față constructorii au toate condițiile pentru a finaliza lucrările în termenele care ar fost convenite, atât condițiile procedurale, cât și condițiile contractuale, cât și condițiile financiare, pentru a putea finaliza la termen și vom urmări lucrările îndeaproape astfel încât ele că fie finalizate”.
Ludovic Orban a adăugat că mai sunt patru stații de metrou care trebuie finalizate, că au fost probleme „de diferite naturi” la stația Parcul Drumul Taberei unde au fost necesare lucrări de deviere și s-a întârziat din cauza imposibilității de a avea acces la parcul din zonă, care era inclus într-un proiect finanțat din fonduri europene.