Versiunea electrică a celei mai sofisticte limuzine de la Mercedes-Benz, EQS, a primit o actualizare amplă care cuprinde atât modificări estetice, cât și de tehnologie. Printre noutăți se numără creșterea autonomiei oferite de baterie.
Limuzina electrică Mercedes-Benz EQS are începând din acest an o baterie mai mare cu aproape 10 kWh, ceea ce îi asigură o autonomie majorată cu 82 km, la o singură încărcare, potrivit datelor publicate de companie. În total, versiunea EQS 450 4MATIC a acestui model poate parcurge 800 kilometri, în condiții ideale de rulare, majorarea fiind un veritabil câștig pentru clienți, la o mașină care reprezintă un mijloc de deplasare principal, inclusiv pentru distanțe lungi.
Versiunea EQS 450+ poate depăși pragul de 800, cu până la 22 de kilometri, la un consum de 19,9 – 16,3 kWh.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Actualizarea vine împreună cu alte noutăți, inclusiv estetice, dar Mercedes anunță că prețurile rămân neschimbate. O nouă grilă frontală, care are un design în care au fost integrate linii cromate, precum și celebra stea Mercedes aplicată pe capotă, în mod tradițional, sunt cele mai importante schimbări ale designului exterior.
La interior, micile detalii, la nivelul grilelor sau scaunelor marchează această actualizare, inclusiv o setare care permite deplasarea scaunului pasagerului din față într-o poziție avansată, pentru a crea mai mult loc pentru locul de pe bancheta din spate.
În privința tehnologiei, cea mai importantă noutate este funcția Automatic Lane Change, parte din funcțiile de autonomie Level 2, care permite ca mașina să efectueze singură manevra de depășire, dacă sunt îndeplinite toate condițiile de siguranță.
Schimbarea automată a benzii este acceptată pe autostrăzi cu două benzi separate structural, cu o limită de viteză specificată de cel mult 140 km/h.
CITEȘTE ȘI Livrările Boeing s-au prăbușitSchimbarea automată a benzii face parte din sistemul Active Distance Assist DISTRONIC cu Active Steering Assist. Dacă un autovehicul mai lent conduce în față, mașina poate iniția singură schimbarea benzii într-un interval de viteză de 80-140 km/h. Dacă radarele detectează suficient spațiu și sunt identificate marcajele benzii de circulație, acesta poate depăși complet automat autovehiculul mai lent din față. Condițiile necesare sunt conducerea pe o autostradă cu cel puțin două benzi cu limită de viteză, iar autovehicululul să fie echipat cu navigație MBUX. Sistemul nu necesită nicio intervenție suplimentară din partea șoferului pentru a efectua schimbarea automată a benzii.
CITEȘTE ȘI Acord final la Bruxelles pentru Euro 7. Cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculelorDin punct de vedere al răspunderii legale, șoferul este singura persoană care răspunde de modul în care se deplasează mașina, astfel că acesta trebuie să supravegheze permanent toate operațiunile automate.
Modelul Mercedes Benz EQS este dotat de acum în echiparea standard cu sistemul MBUX, care include trei ecrane îmbinate care creează o bandă de ecran de 141 cm. O pompă de căldură este folosită pentru a trimite aerul încălzit obținut din răcirea bateriei către habitaclu, pentru a încălzi interiorul mașinii.
Mașina beneficiază acum de o recuperare mai eficientă a energiei prin frânare, cu o decelerație de până la 3 m/s2. Frânele sunt mai puțin utilizate, din acest motiv, dar mai eficiente, cu ajutorul unui cilindru de frână modificat.
CITEȘTE ȘI România percepe Alstom penalități de milioane euroNoul EQS va fi disponibil începând din 25 aprilie.