Mazda a reușit să surprindă asistența la Geneva, după ce teasingul făcut cu o săptămână în urmă a lăsat loc speculațiilor pe marginea noului model ce urma să fie prezentat. Acesta nu este nici CX-3, nici CX-5, cu atât mai puțin CX-7.
Mazda a prezentat la Geneva un nou model, cu o denumire nouă, care se intercalează în gamă și în nomenclatorul existent al mărcii. Anunțat în urmă cu puțin timp ca un „SUV compact”, modelul era așteptat ori ca o înlocuire prematură a lui CX-3, ori ca o versiune europeană a lui CX-4, vândut deja în China. Mazda a dat toate calculele peste cap și a venit cu CX-30, un model intermediar, un fel de VW T-Roc, care se plasează între modelul de mici dimensiuni CX-3 și cel compact, CX-5.
Japonezii au anunțat deja că modelul va fi disponibil pe toate piețele globale și va fi prezent în shoroom-uri pentru comenzi din vara viitoare.
Din punct de vedere al dimensiunilor, CX-30 este amplasat în zona compactă inferioară, având o lungime comparabilă cu Dacia Duster (4,39 metri lungime, 1,79 metri lățime). Dispune de tracțiune integrală și arhitectura SkyActive.
Designul face parte din familia Kodo, care caracterizează ultimele noutăți ale mărcii, având o strânsă legătură cu compacta Mazda 3.
„Am proiectat modelul CX-30 ca partener esențial în viața de zi cu zi a clientului”, a declarat Akira Marumoto, președinte și CEO Mazda. „Acesta va fi construit în fabricile globale, astfel încât să putem livra renumita plăcerea de a conduce Mazda și designul Kodo evoluat clienților din întreaga lume.”