Toyota România a lansat pe piața locală versiunea facelift a SUV-ului Lexus RX, un model lansat în 2015 și care a ajuns acum la jumătatea vieții. După ce i-au fost aplicate câteva upgrad-uri, modelul s-a și scumpit cu circa 7.000 de euro.
Lexus RX este cel mai vechi SUV - crossover al mărcii japoneze, o marcă lansată ca un rival al Mercedes pentru piața din SUA și transformată între timp în vârful de lance al tehnologiei hibrid a Toyota Motor. După același tipic, și modelul RX a fost lansat pentru prima dată în 1998, ca o copie reușită a lui Mercedes-Benz ML, lansat în 1997. De atunci, RX a ajuns la a patra generație, fiind recunsocut ca un SUV de top în segmentul în care BMW sau Mercedes oferă modele aproape imbatabile. Lansată în 2015, noua generație a lui RX este, evident, cea mai performantă, cel puțin din punct de vedere al propulsiei, una exclusiv hibridă pe piața din Europa. Și dacă prețul era destul de piperat acum 5 ani, respectiv 61.400 de euro pentru echiparea de bază, 450h Business, acum el a devenit și mai mare, fiind anunțat un nivel de intrare de 68.425 euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate echipările disponibile pe piața din România sunt bazate, acum, pe o singură motorizare, 3.5 litri V6 benzină hibrid, 262 CP, având caracteristici specifice mărcii, respectiv funcționare în ciclu Atkinson, acesta fiind susținut de două motoare electrice, unul pe puntea față de 123 kW (167 CP) și 335 Nm și unul pe puntea spate de 50 kW (68 CP) și 139 Nm. Bateria care le furnizează energia este una de 650 V și ea se încarcă atât din recuperarea energiei de către sistemul de frânare, cât și cu ajutorul motorului termic, care este conectat la sol printr-o cutie de tip CVT. Puterea totală a propulsiei lui RX este de 313 CP, în timp ce accelerația este de 7,7 secunde, iar viteza maximă, 200 km/h. Consumul sistemului hibrid, în regim de testare WLTP, este de 7,6 litri/100 km.