Mercedes-Benz este primul producător de automobile din lume care a primit aprobare să folosească o nouă culoare de lumini pe automobilele sale, în afară de alb la faruri de zi și faza lungă, roșu la stop și galben la semnalizare. Noile lumini vor fi activate atunci când mașina trece în sistemul de conducere fără șofer.
Germania este prima țară din Europa care autorizează folosirea luminilor turcoaz la automobilele Mercedes-Benz echipate cu tehnologia DrivePilot de conducere automată, fără șofer.

Această tehnologie a ajuns la Nivelul 3, adică permite ca, în anumite condiții, pe anumite șosele, șoferul să lase comenzile sub controlul computerelor și senzorilor, el putând face alte activități, de exemplu să citească un email.
Luminile turcoaz, care se activează odată cu intrarea în funcțiune a sistemului de conducere automată, au fost deja testate în SUA, în statul Nevada și în statul California, acolo unde automobilele Mercedes echipate cu DrivePilot au fost deja omologate și pot fi vândute legal.

În Germania, aprobarea primită de Mercedes este una destinată testării și a fost acordată până în 2028. Până atunci, dacă testele vor avea rezultatele așteptate, luminile vor fi omologate și aprobate definitiv.

Germania este prima țară din lume care a omologat încă din 2021 circulația pe drumurile publice a autovehiculelor cu conducere automată SAE Level 3 (nivel 3 fără șofer).
Derogarea pe care a primit-o Mercedes pentru utilizarea luminilor turcoaz va fi vizibilă la nivelul luminilor de zi și va permite celorlalți șoferi, dar și poliției să recunoască un automobil care rulează cu sistemul DrivePilot activat. Polițiștii, de exemplu, vor ști că șoferul poate folosi telefonul, dacă este activat sistemul.

După cum spune Mercedes, luminile turcoaz sunt integrate în farurile mașinii, în stopuri, dar sunt prezente și pe indicatoarele de pe oglinzile laterale.
Mercedes-Benz spune că vrea să standardizeze această culoare pentru toată industria auto, ea fiind menționată deja în unele standarde și proiecte SAE, UNECE și în China.

„La Mercedes-Benz adoptăm o abordare holistică a dezvoltării conducerii automate, luând în considerare aspectele a căror semnificație crește odată cu creșterea dimensiunii flotei. Utilizarea luminilor de delimitare și comunicarea dintre vehicul și împrejurimile acestuia este, prin urmare, următoarea etapă de evoluție pentru Mercedes-Benz.
Sunt mândru că această scutire specială recunoaște eforturile noastre de a promova acceptarea și încrederea în această tehnologie”, a declarat Markus Schäfer, membru al Consiliului de administrație al Mercedes-Benz Group AG, director de tehnologie, dezvoltare și achiziții.
După cum susține constructorul auto german, turcoazul îndeplinește două criterii esențiale: în primul rând, se distinge în mod clar de iluminatul standard al vehiculului și de semnalele de circulație existente, cum ar fi semafoarele sau iluminatul de urgență, reducând semnificativ riscul de confuzie.
În al doilea rând, vizibilitatea permite o recunoaștere fiabilă și rapidă de către alți utilizatori ai drumului. Studiile cu subiecți de testare au arătat, de asemenea, că turcoazul a funcționat mai bine decât alte culori din punct de vedere al percepției.

Mercedes-Benz a anunțat la finalul anului trecut că noua generație a sistemului DRIVE PILOT permite conducerea automatizată la viteze de până la 95 km/h pe banda dreaptă a autostrăzii din Germania, tehnologia devenind, prin creșterea vitezei, cel mai rapid sistem de nivel 3 din lume într-un vehicul de serie.
