FOTO Autostrada Bacău–Pașcani prinde contur. Firmele lui Umbrărescu vor construi primul nod rutier turbion din România

FOTO Autostrada Bacău–Pașcani prinde contur. Firmele lui Umbrărescu vor construi primul nod rutier turbion din România
scris 28 aug 2023

Mai mulți pasionați de infrastructură au postat imagini cu lotul 3 din tronsonul Bacău – Pașcani al Autostrăzii Moldovei (A7), construit de firmele lui Dorinel Umbrărescu. În imagini se vede viitoarea intersecție cu A8, unde va fi construit primul nod turbion din România, cu bretele de mare viteză.

„Primele lucrări la relocarea de utilități din viitorul nod A7 – A8 de pe lotul 3 din Bacău – Pașcani”, scrie un pasionat de infrastructură pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

Urmărește-ne și pe Google News
”Drumul de sub Munte” din Țara Făgărașului, care va contribui la fluidizarea traficului din zona DN 1 Sibiu-Brașov, inaugurat după modernizare CITEȘTE ȘI ”Drumul de sub Munte” din Țara Făgărașului, care va contribui la fluidizarea traficului din zona DN 1 Sibiu-Brașov, inaugurat după modernizare

La intersecția Autostrăzii A7 cu Autostrada A8 în zona Pașcani (lotul 3) se va construi primul nod rutier turbion, cu bretele de mare viteză, care va asigura toate relațiile de trafic între cele două autostrăzi, spunea la jumătatea lui februarie 2023.

Cel mai spectaculos nod rutier va fi cel de la intersecția autostrăzilor A7 – A8 și va fi amenajat pe raza a două unități administrativ-teritoriale din județul Iași (Pașcani și Stolniceni Prăjescu), la circa 7 kilometri de Pașcani, respectiv la km 71+374 al autostrăzii A7.

FOTO Autostrada Bacău–Pașcani prinde contur. Firmele lui Umbrărescu vor construi primul nod rutier turbion din România

„Nodul rutier dintre autostrăzile A7 și A8 are o geometrie aparte, fiind o construcție de tip turbion cu raze ale bretelelor cuprinse între 400 m și 600 m. Este o intersecție de infrastructuri mari, aparte, unica lucrare de artă de acest fel în România. Acest nod rutier este de tip “A”, cu 12 pasaje. Pentru materializarea acestui nod rutier nu va fi nevoie de defrișări, iar amplasamentul se află departe de ariile naturale protejate, drept dovadă fiind Acordul de Mediu obținut pentru acest obiectiv” , a declarat Gabriel Budescu, director general adjunct al CNAIR, citat de AloIași.ro.

Contractele pentru cele trei loturi au fost câștigate de Asocierea SC SA & PE Construct SRL – S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Intertranscom Impex S.R.L., scrie Adevărul.

UMB lucrează în prezent pe 10 loturi din cele 13 ale A7 Ploiești – Pașcani, finanțată prin PNRR, respectiv toată secțiunea de la Buzău la Pașcani. De la Ploiești la Buzău se lucrează pe primele două loturi.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada bacău–pașcani
turbion