Autobuzele din București pot circula de la 1 iulie și pe liniile de tramvai, separate de șosele cu garduri metalice. Societatea de transport din Capitală susține că pasagerii vor sta astfel mai puțin în stații, pentru că autobuzele vor veni mai repede.
Probele făcute astăzi împreună cu poliția au demonstrat că este spațiu suficient între gardurile metalice, dacă șoferii respectă anumite reguli. În unele puncte, vor fi obligați să aștepte să treacă autobuzele sau tramvaiele din sens opus, informează Știrile Pro TV.
CITEȘTE ȘI Progrese în reglementarea recunoașterii facialeProbe cu autobuze pe liniile de tramvai străjuite de garduri se fac de aproape o lună.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Apar probleme doar acolo unde peroanele de tramvai ale ambelor sensuri de mers sunt vis-a-vis unul de celălalt. În aceste cazuri, șoferii au fost instruiți să aștepte să plece tramvaiul sau autobuzul din stație.
CITEȘTE ȘI FOTO FREEDOM: Cum te îmbraci în evadarePe mijloc, a fost trasată o linie continuă, albă. Autobuzele nu au voie să depășească tramvaiul din față sau alte autobuze și trebuie să circule unele după altele. Vor avea voie să calce linia doar într-o singură situație: când autobuzul sau tramvaiul se defectează.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Șoferii de autobuz vor fi obligați să păstreze o distanță de cel puțin 30 de metri față de tramvaiele din față ca să poată frâna în siguranță.
Tot pentru autobuze au fost montate semafoare speciale, ca să știe când au voie să iasă în intersecție.
Stațiile pentru autobuze nu vor fi desființate, iar în primele zile controlorii vor sta acolo și îi vor informa pe pasageri că trebuie să urce în autobuze de pe peroanele tramvaielor.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea