FOTO Audi testează piața cu conceptul Q6-e-tron offroad

FOTO Audi testează piața cu conceptul Q6-e-tron offroad
scris marţi, 08:00

Viitorul mașinilor, va fi, cel mai probabil, unul electric, iar tehnologia de propulsie bazată pe baterii va merge inevitabil și către vehiculele off-road. Deocamdată, însă, prea puține modele complet electrice cu performanțe avansate în off-road au fost lansate pe piață. Audi își încearcă norocul cu propriul model.

Audi a prezentat conceptul Q6 e-tron offroad, un prototip care încearcă înainte de toate să prezinte capacitățile pe care le are platforma PPE, ce se regăsește pe cele mai noi modele ale mărcii, lansate în 2024. Constructorul german spune că noile axe electrificate ale acestui model îi permit să urce pante de până la 100%, ceea ce înseamnă un unghi de 45 de grade, o valoare foarte mare pentru orice off-roader.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Erbașu a început lucrările pe sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș al Autostrăzii Transilvaniei CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Erbașu a început lucrările pe sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș al Autostrăzii Transilvaniei

Pentru fanii mărcii cu patru inele, celebra reclamă cu un Audi quattro care urcă pe trambulina de schi pentru sărituri a rămas în istorie, aceasta fiind definitorie pentru sistemul de tracțiuni folosit de acel model. Chiar dacă pentru a atinge performanța de la acel moment mașina a fost echipată cu anvelope cu crampoane, capacitatea de a urca o astfel de înclinație nu este disponibilă oricărui automobil 4x4.

Acesta este și motivul pentru care Audi a ales să-și prezinte noul concept Q6 e-tron offroad în cunoscuta stațiune de schi Kitsbuehl. Principalele modificări, vizibile de altfel, sunt garda la sol mai mare cu 160 mm și ecartamentul crescut cu 250 mm. Modificările sunt rezultatul echipării cu noile jante și anvelope de off-road, dar mai ales a instalării celor patru axe-portal, care sunt conectate la două motoare electrice ce generează împreună 380 kW (510 CP).

Axele portal sunt integrate în butucul roților și poate permite creștere cuplului până la 13.400 Nm, o valoare uriașă, mai mare cu 4.400 Nm față de nivelul standard generat de motoare. Axele sunt dezvoltate de la zero și pentru a fi montate a fost nevoie de unele modificări ale conexiunilor suspensiei modelului de serie Q6 e-tron.

FOTO Audi testează piața cu conceptul Q6-e-tron offroad

CEO-ul Audi, Gernot Döllner, a testat acest model și spune că a fost impresionat: „Conceptul offroad Q6 e-tron este o reinterpretare a quattro . Modelul arată potențialul pe care platforma noastră pentru toate vehiculele electrice îl are deja astăzi. Acest vehicul poate revendica noi teritorii. Așteptăm cu nerăbdare să vedem reacțiile clienților noștri la această mașină extrem de emoționantă”. De obicei, în funcție de reacțiile publicului, companiile auto iau decizii relevante pentru producția unor modele în serie sau nu.

Audi Q6 e-tron este unul dintre modelele care au fost nevoite să-și amâne lansarea din cauza problemelor întâmpinate de CARIAT în procesul de dezvoltare software a platformei PPE, el fiind strâns legat de un alt SUV electric, Porsche Macan, afectat de asemenea de întârziere.

Audi Q6 e-tron (cu tot cu platforma PPE) este construit în jurul unei baterii de ultimă generație, cu o capacitate de 100 kwh (94,9 kWh net) care asigură o autonomie de 625 km și care alimentează motoarele electrice cu puteri care urcă la 285 kW, cu un vârf temporar de 380 kW. Bateria de tip litiu-ion are 12 module și, respectiv, 180 de celule prismatice, beneficiind de cea mai nouă tehnologie de management și o arhitectură pe 800 de volți, care permite viteze de încărcare foarte mari (10 minute pentru 255 km autonomie sau 21 de minute de la 10 la 80% din capacitate). Printre funcțiile inovatoare ale mașinii se numără și posibilitatea de încărcare la stații de 400 de volți prin alimentarea simultană a modulelor împărțite ca și cum ar fi două baterii distincte, ceea ce înjumătățește timpul de încărcare.

Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină CITEȘTE ȘI Primele semne de reduceri agresive ale prețurilor mașinilor electrice. VW scade rata de leasing la ID.3, în Germania, sub nivelul unui Golf pe benzină

Dimensiunile noului Q6 e-tron sunt tipice pentru un SUV din segmentul mediu, cu 4,77 metri lungime, 1,99 metri lățime și 1,64 metri înălțime, la un ampatament de 2,89 metri.

Printre tehnologiile utilizate se regăsesc farurile OLED din generația a doua, cu sistem de detectare a proximității, care include o semnătură luminoasă pe blocurile optice spate care permite afișarea de avertizări pentru alți participanți la trafic, de exemplu în cazul unor accidente sau situații periculoase.

La interior, atrage atenția afișajul panoramic, cu un ecran curbat, care include atât instrumentarul de bord cât și sistemul multimedia, la care se adaugă un afișaj pentru pasageri. De asemenea, opțional este oferit un head-up display cu realitate augmentată, care afișează informații relevante precum viteza, semnele de circulație, asistența și simbolurile de navigație, la o distanță virtuală de până la 200 de metri.

FOTO Audi testează piața cu conceptul Q6-e-tron offroad

FOTO Audi testează piața cu conceptul Q6-e-tron offroad
viewscnt
Afla mai multe despre
audi q6 e-tron
audi electric
porsche macan
q6 offroad