Audi și-a prezentat propria viziune în materie de vehicule autonome și complet electrice, la Shanghai, unde VW a dezvăluit conceptul ID. ROOMZZ. Evenimentul grupului VW este o avanpremieră a salonului ce va avea începe săptămâna aceasta.
Concept-car-ul AI:ME este cea mai nouă creație a inginerilor germani de la Audi și arată viziunea mărcii în segmentul vehiculelor autonome. Spre deosebire de VW ROOMZZ, care este un SUV de aproape 5 metri, AI:ME are doar 4.30 metri, fiind comparabil cu compacta A3, însă are o arhitectură care asigură mult mai mult spațiu la interior. Acest lucru a fost posibil datorită volumului mult mai mic ocupat de propulsia electrică, astfel că a fost posibilă crearea unor console mult mai scurte și s-a câștigat și spațiul destinat în mod obișnuit transmisiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca și ROOMZZ, AI:ME are un nivel de autonomie 4 și un interior desenat astfel încât să ofere un nivel de confort de tip lounge pasagerilor. Materialele reciclabile, fibre naturale, suprafețe de lemn, dar și plante se regăsesc la interior pentru a se armoniza cu cultura chineză, atât de sensibilă la astfel de detalii. Nu în ultimul rând, ușile permit un acces facil, cu ajutorul deschiderii simetrice.
Tehnologia de rulare autonomă se bazează pe conceptul geofence, respectiv artere și perimetre din oraș în care vehiculele pot merge fără șofer, fiind controlate doar de computere, senzori și de infrastructura sofisticată, cu care aceste mașini vor comunica. Odată ieșite din perimetrele de autonomie, mașinile vor putea fi conduse în mod obișnuit. Pentru perioadele în care șoferul cedează controlul, volanul este retractabil în spatele bordului care se poate transforma în masă sau birou de lucru.
AI:ME este dotată astfel încât să asigure o rulare confortabilă, nu una performantă, astfel că vitezele de rulare sunt undeva între 20 și 70 kmh, specifice mediului urban. Bateria utilizată are 65 kWh, iar motorul are o putere de 168 CP.
Cei de la Audi nu au făcut referire la o posibillă versiune de serie a acestui automobil, fiind considerat un studiu ce poate anticipa direcția în care marca dorește să evolueze.