Q8 este cel mai nou SUV din portofoliul Audi, acesta fiind un concurent direct pentru BMW X6 și Mercedes GLE Coupe, totodată făcând parte din familia de mașini de talie mare, alături de A6, A7 și A8.
Audi Q8 a fost lansat oficial pe piața europeană, la două luni de la debutul mondial ce a avut loc în Shenzen, China, într-o campanie ce încearcă să sublinieze apartenența acestui SUV sport la o familie formată din limuzinele A6, A7 și A8. Interesant este faptul că SUV-ul Q7 nu este enumerat în această familie, fiind plasat, cu bună știință, deasupra acestor modele. Cu toate acestea, diferențele dintre uriașul Q7 și SUV-ul sportiv Q8 sunt minore, cel puțin din punct de vedere tehnic și al dimensiunilor.
Astfel, Audi Q8 are 4,999 metri lungime, în timp ce Q7 are 5,05 metri, o diferență de numai 6 centimetri. Lățimea, în schimb, este mai mare la Q8, 1,99 metri, față de 1,96 metri la Q7, și din nou un raport în favoarea Q7 la capitolul înălțime, cu doar 1,70 metri la Q8 față de 1,74 metri la Q7. Diferențe mici și în aceste cazuri, însă acestea subliniază caracterul sport al lui Q8, pe care i-l conferă proporțiile. În rest, cele două modele folosesc aceeași platformă, MLB de generația doua, care se regăsește și la modelele altor mărci, mai luxoase chiar, din grup: Porsche Cayenne, Bentley Bentayga și impresionantul Lamborghini Urus.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere estetic și al arhitecturii, noul Q8 se dorește a fi un SUV Coupe, similar cu BMW X6, care a fost un pionier în acest segment. Designerii mărcii au reușit cu brio să țină departe silueta lui Q8 de cea a lui X6, spre deosebire de Mercedes, care a căzut în capcana imitației, cu coupe-ul GLE. Sursa de inspirație pentru Q8 a fost celebrul Audi Ur-quattro, originalul automobil sport cu care marca a triumfat ani la rând în campionatele de raliuri. În rest, designul păstrează noile linii ale mărcii, regăsite în familia A6, A7 și A8, în timp ce grila și toată partea frontală preia o serie de elemente de la celelalte SUV-uri.
Motorizările de pe Q8 sunt unele de ultimă generație, susținute de sisteme microhibrid, cu baterii de 48V pentru cele în șase cilindri, și de 12V pentru cele în patru cilindri. Practic, cam tot ce a fost introdus pe A8 regăsim acum și pe Q8, inclusiv direcția all-wheel dinamică și tehnologiile de asistență, care asigură un nivel ridicat de autonomie mașinii (level 3). Sunt disponibile nu mai puțin de 35 de sisteme de asistență, bazate pe 15 senzori (radar, laser, video și ultrasunete) amplasați de jur împrejurul mașinii, care colectează informații și le trimit către procesorul central. Acesta, la rândul său, asigur[ un comportament inteligent pe șosea, în diferite situații.
Nu în ultimul rând, la interior este oferită aceeași atmosferă high-tech, cu Audi virtual cockpit și revoluționarul MMI, cu propriul display central de tip tabletă.
Noul Audi Q8 va fi disponibil la dealeri începând cu luna octombrie, însă prețul pentru piața din România nu a fost încă anunțat. În Germania, prima piață în care modelul este disponibil, prețul începe de la 76.300 euro, pentru echiparea 50 TDI, care dispune de motorul V6 3.0 TDI, de 286 CP, 600 Nm, cu un consum mediu anunțat de 6,6 litri la 100km și emisii de 172 g/km.