România va avea parte și anul acesta de premiere în infrastructura rutieră, anunță autoritățile.
Printre acestea vor fi:
- Intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac - Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugov-Deja (celebrul lot al urșilor)
CITEȘTE ȘI VIDEO Frig extrem în nordul Europei: Șoferi blocați pe drumuri din cauza zăpezii- După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară
- Astfel, pentru prima dată, vom avea trei autostrăzi integral în execuție, în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 - București-Nădlac 3 loturi
- Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova - Pitești-total 120 Km
- Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului A0 de la A1 - DN6 - DN5 - DN4 - A2-total 51 Km
CITEȘTE ȘI VIDEO Porsche a stabilit un nou record pe Nurburgring, cu Taycan- Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8.
Reprezentanții Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anunțat la rândul lor că au fost reluate lucrările pentru finalizarea A0 Sud, între A2 și DN5, iar valoarea totală a contractelor finanțate prin fonduri europene nerambursabile e de 2,435 miliarde lei, fără TVA
CITEȘTE ȘI Chinezii de la BYD dau dealerilor o primă cu semnificație de „uimitor”, după premiera istorică de a depăși Tesla „S-au reluat lucrările pentru finalizarea construcției A0 Sud între A2 și DN5! Antreprenorul turc a mobilizat astăzi 217 muncitori (fără tesa), 73 de utilaje specializate și 51 de autobasculante pe șantierele celor două loturi ale AO Sud, în lungime totală de 33,23 km”, este mesajul CNAIR.
Printre lucrările executate se numără:
- așternerea mixturilor asfaltice pe pasajul Berceni peste A0,
- montare parapete și trasare marcaje rutiere pe sectorul cuprins între DN5 și DN4,
- turnare beton pe acostamentele rampelor,
- executarea unor elemente ale șanțurilor pentru scurgerea apelor,
- montarea elementelor instalațiilor de iluminat.
„Pe lotul 3 (Bragadiru-Joița), între DN6 și A1 (17,96 km), Antreprenorul grec va relua lucrările în data de 8 ianuarie 2024. Stadiile fizice ale lucrărilor pe cele 3 loturi ale sectorului sudic al A0 (51,19 km) sunt următoarele: Lotul 1 (Glina - Vidra): 82,93%; Lotul 2 (Vidra - Bragadiru): 99,30%; Lotul 3 (Bragadiru – Joița): 56,60%”, mai indică sursa menționată.
Valoarea totală a contractelor finanțate prin fonduri europene nerambursabile (POIM/PT) este de 2,435 miliarde lei, fără TVA.