Alstom și autoritatea de transport din Saxonia Centrală, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), au prezentat la Chemnitz, în Germania, un nou tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom. Un total de unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental au fost comandate de VMS. Aceste trenuri vor intra în circulație în 2024 pe linia Chemnitz-Leipzig.
„Ambiția Alstom este de a fi lider global în mobilitatea sustenabilă, reducând emisiile de carbon și poluarea. Prezentarea primului tren alimentat cu baterii dezvoltat de Alstom este un pas important în această direcție. Cu Coradia iLint, Alstom are de asemenea în portofoliu primul tren cu hidrogen din lume în serviciu comercial. Prin trenurile cu hidrogen și cele cu baterii, Alstom oferă clienților săi două soluții alternative de propulsie ecologică pentru calea ferată”, spune Müslüm Yakisan, Președintele Regiunii Alstom DACH.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Trenul electric cu baterii Coradia Continental are o autonomie de până la 120 de kilometri și poate fi operat atât sub catenară, precum și pe tronsoane de linie neelectrificate. Trenurile cu trei vagoane au o lungime de 56 de metri și o capacitate de 150 de pasageri. În modul baterie, vor atinge o viteză maximă de 160 km/h, scrie News.ro.
„Cu trenurile pe baterii de la Alstom vrem să demarăm transportul viitorului în operarea feroviară de pasageri. Vom putea circula electric pe una dintre cele mai importante rute feroviare fără ca aceasta să fie deja electrificată. Posibilitatea de a călători curat, ecologic și confortabil între Chemnitz și Leipzig este rezultatul interacțiunii dintre asociație regională de transport și tehnologia inovatoare de la Alstom”, spune Mathias Korda, Managing Director Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS).
Capacitatea bateriilor de înaltă performanță litiu-ion este calculată pentru a garanta funcționarea fără catenară pe linia Chemnitz-Leipzig fără a sacrifica performanța sau confortul pasagerilor. Unitățile germane de producție din Salzgitter și Mannheim sunt implicate în producția de trenuri electrice cu baterii. Subsistemul de tracțiune cu baterii este proiectat și furnizat de uzina Alstom din Tarbes, un centru pentru sistemele de tracțiune ecologice.
Alstom oferă cel mai extins și mai complet portofoliu de tehnologii de tracțiune cu zero emisii directe, de la cele electrice clasice, până la pile de combustie cu hidrogen și la baterii. Introdus în 2016, Coradia iLint este primul și singurul tren operațional de pasageri alimentat cu hidrogen din lume. Acest tren cu tracțiune verde este silențios și emite doar vapori de apă. Alstom a dezvoltat, de asemenea, soluții de tracțiune pe baterii, pe mai multe platforme de produse, pentru a deservi linii mai scurte, neelectrificate. În plus, soluțiile de tracțiune ecologică de la Alstom oferă posibilitatea de a converti trenurile diesel existente la tracțiune cu emisii directe zero.
Grupul Alstom este prezent în 63 de țări și are peste 80.000 de angajați din 175 de naționalități. Listată în Franța, compania a înregistrat venituri de 16,5 miliarde de euro pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2023.