Airbus a prezentat marți un model de avion curbat în care corpul și aripile sunt integrate într-un singur modul, proiectat pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu circa 20%, relatează Reuters.
Începând de anul trecut, producătorul european de avioane a efectuat teste de zbor ale unui prototip cu o anvergură a aripilor de 3,2 metri, numit Maveric, într-un loc secret din centrul Franței. Modelul a fost prezentat acum la salonul de aeronautică din Singapore scrie News.ro.
Conceputul unui design ”cu corp și aripi integrate” există încă din anii 1940 și a condus la fabricarea bombardierului U.S. B-2, precum și la proiectul de cercetare X-48 al Boeing și NASA de acum 10 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel de avioane sunt dificil de controlat, dar produc o frecare aerodinamică mai mică, ceea ce le face mai eficiente în zbor.
Producătorii de avioane revin la astfel de designuri, industria avioanelor de pasageri încercând să producă aeronave mai prietenoase cu mediul.
”Considerăm că acum este momentul să promovăm această tehnologie și să studiem ce ne aduce. Avem nevoie de aceste tehnologii perturbatoare pentru a respecta cerințele pentru mediu. Este următoarea generație de avioane; studiem această opțiune”, a spus Brice Dumont, vicepreședinte executiv pentru inginerie la Airbus.
Aceasta a arătat că este prea curând de afirmat dacă astfel de forme ar putea contribui la următoarea generație de avioane destinate curselor pe distanțe medii, așteptată în anii 2030.
De la generația anterioară de teste, industria aerospațială a beneficiat de îmbunătățiri ale materialelor care fac astfel de avioane mai ușoare, iar puterea de calcul s-a îmbunătățit, ceea ce îmbunătățește controlul zborului, a explicat Dumont.
Airbus studiază în prezent modul în care poate funcționa cabina și în care avionul va fi integrat în aeroporturi.
Una dintre problemele nerezolvate este dacă un astfel de avion va avea ferestre sau va folosi ecrane pentru jocuri video pentru a da pasagerilor senzația mediului înconjurător.
O altă problemă care a persistat în aceste experimente este cum pot fi gestionate senzațiile de mișcare.
Pentru că pasagerii vor fi așezați mai departe de centrul avionului, comparativ cu modelul clasic sub formă de tub și aripi, se vor mișca mai mult atunci când avionul se va întoarce.
Compania concurentă Boeing a dat mai multă atenție unui posibil rol de transport de mărfuri pentru un astfel de tip de avion.