Fabrica Ford din Blanquefort (Bordeaux, Franța), unde sunt produse transmisii automate, a fost închisă, după ce producătorul auto american a respins eforturile de a salva unele operațiuni de la uzina cu 3.600 de angajați, transmite AFP.
Unitatea de lângă Bordeaux era programată să-și înceteze operațiunile în 31 iulie, "dar oamenilor li s-a spus să plece acasă și că nu are rost să se întoarcă", a declarat liderul sindical, Eric Troyas. Acesta acuză Ford că a profitat de prezența sindicală mai redusă în timpul lunilor de vară pentru a închide mai devreme fabrica, arată Agerpres.
Uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, funcționează din 1972.
CITEȘTE ȘI FOTO Șeful Ford România, dezamăgit de stadiul lucrărilor la drumul expres Craiova-PiteștiLuna trecută, Ford a anunțat că va reduce aproximativ 20% din personalul din Europa, în cadrul unei campanii care vizează restructurarea activităților în contextul provocărilor pe care le are industria auto.
Ford va închide 6 uzine din cele 24 pe care le are în Europa, rămânând astfel cu 18 facilități până în 2020. Un număr de 12.000 de angajați vor fi concediați, cei mai mulți urmând să fie din Germania, Marea Britanie și Rusia.
Condițiile dificile din piață, începând cu reducerile tot mai drastice de emisii și trecerea la propulsia electrică și hibrid sunt câteva din cauzele care au obligat Ford să -și restructureze activitățile la nveil global, unitatea din Europa fiind, în mod special, afectată.
CITEȘTE ȘI FOTO SPION Renault Captur: noua generație a SUV-ului a fost fotografiată fără camuflajFord a anunțat anterior stoparea producției Ka+, C-Max și Grand C-Max, după ce oprise, cu doi ani în urmă, producția B-Max, din România.
Locuri de muncă desființate de Ford Europe 2019 (estimare)
Germania: 5.000
Marea Britanie: 3.000
Rusia: 2.000
France: 1.000
Alții: 1.000
Uzina din România nu va fi afectată de aceste concedieri, Ford intenționând să angajeze la Craiova, pentru extinderea producției odată cu introducerea noului model Puma.
CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes se pregătește să lanseze noul SUV GLB, cu o cutie automată fabricată la Sebeș și 7 locuriFord Europe are 51.000 de angajați, la care se adaugă alți 14.000 în companii de tip joint-venture.
Ford a mai anunțat că va face un redesign al business-ului din Europa, cu un „nou model operațional”, prin împărțirea în trei grupuri orientate către clienți, respectiv, Vehicule Comerciale, Autoturisme și Importuri. De asemenea, compania spune că va lansa trei noi modele în următorii cinci ani, inclusiv în gama de utilitare.