Ford este a doua mare companie care anunță că nu va participa la Geneva, în 2019, la singurul eveniment auto major din Europa care are loc anual. Anterior, Volvo transmisese că se retrage de la toate saloanele și că va anunța, dacă va decide să participe la evenimente viitoare.
Ford Motor a anunțat că Salonul Auto de la Geneva - 2019 nu se suprapune cu calendarul propriu de lansări, astfel că a decis să nu participe la următoarea ediție a salonului. Reprezentanții companiei au declarat că, în acest moment, costurile cu participarea la Geneva nu se justifică printr-un „return of investment” al prezenței în media europeană.
În schimb, marca americană, care are o amprentă majoră în Europa, va organiza propriul eveniment, în cadrul căruia își va prezenta noutățile. Evenimentul din seria „Go Further”, așa cum și-a botezat Ford propriile show-uri, va fi, cel mai probabil, gazda viitorului SUV construit la Craiova, al doilea după EcoSport. Deși data acestui eveniment nu a fost încă decisă, acesta ar putea avea loc în primăvara lui 2019, la scurt timp după Geneva.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, Ford anunțase că nu va participa nici la Paris, în luna octombrie a acestui an, aflându-se pe o lungă listă de absențe notabile. Spre deosebire de saloanele din Franța și Germania (Frankfurt), care au loc o dată la doi ani, alternativ, evenimentul din Geneva este singurul care se desfășoară anual și este apreciat, atât de public, cât și de constructori, pentru caracterul neutru (nu avantajează nici mărcile franceze, nici pe cele germane) și tehnic (este folosit de companiile auto pentru prezentarea de concepte).
Volvo a fost prima marcă europeană care a anunțat că nu va fi prezentă la Geneva, anul viitor, și nici la alte evenimente similare ale industriei auto. Suedezii au spus că nu renunță definitiv la saloane, dar vor anunța atunci când va fi considerat oportun să participe.
Aproape toți constructorii de autovehicule din Europa au făcut public faptul că nu vor participa la cel puțin unul dintre saloanele auto importante din SUA și Europa, în următorul an, fiind un semnal serios asupra viitorului acestui tip de eveniment comercial.