Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, miercuri, începerea construirii mai multor parcări subterane și supraterane în București, cu un total de aproape 4.500 de locuri noi, printre zonele în care vor fi amenajate numărându-se Gara de Nord, Sala Palatului, Piața Constituției și Piața Cantacuzino.
„Va fi demarată construcția de parcări subterane și supraterane în paralel cu taxarea domeniului public, o măsură luată de toate marile capitale europene cu efecte benefice asupra decongestionării traficului”, a declarat, miercuri, Gabriela Firea, citată de news.ro.
Astfel, în acest an vor fi lansate licitațiile pentru atribuire prin concesionare a unor parcări în zona Edgar Quintet, cu trei niveluri și 380 de locuri, în Piața Dorobanți, cu două niveluri și 254 de locuri (parcare subterană) și la Gara de Nord, cu 867 de locuri (parcare subterană).
Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) mai cuprinde și două parcări subterane la Sala Palatului, una în zona de nord, cu trei niveluri și 552 locuri și una în sud, cu trei niveluri și 536 locuri. De asemenea, va mai fi o parcare subteraă la Piața Lahovari, cu 207 locuri, o parcare subteraă în Piața Cantacuzino, cu 206 locuri, precum și o alta în Piața Constituției, cu 988 locuri.
CITEȘTE ȘI Senatorii dau verde legii împotriva ”parcagiilor”: pedeapsă cu închisoarea pentru perceperea unei taxe de parcare de către o persoană neautorizatăÎn ceea ce privește parcările publice supraterane structură ușoară, acestea vor fi realizate fie direct de Compania Municipală de Parking, fie prin scoaterea la licitație. Astfel, va fi amenajată o parcare subterană în zona Textiliștilor, cu două niveluri și 188 de locuri, un nivel având spațiu verde, terenuri de sport și locuri de joacă. De asemenea, parcajul subteran Panait Cerna va avea 264 de locuri și două niveluri de parcare, unul dintre ele fiind cu spațiu verde, terenuri de sport și locuri de joacă.
Primarul Capitalei a precizat că o altă măsură pentru a fluidiza traficul în București este și construirea de parcări de reședință, în unele cartiere, prin compania municipală, pentru că locurile sunt insuficiente, iar bucureștenii parchează pe banda întâi de circulație.
„Locurile de parcare din spatele blocului sunt insuficiente, astfel că cetățenii parchează pe banda întâi. O soluție nu este de a parca pe banda întâi. Dacă benzile ar fi folosite doar pentru circulație, traficul nu ar fi așa. (...) Ne dorim ca cetățenii să își dorească să călătorească cu transportul în comun și treptat să renunțe la mașina personală”, a mai spus Firea.