Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și Renault caută soluții pentru reluarea planului de fuziune și asigurarea aprobării acestuia de către partenerul de alianță al producătorului francez de automobile, potrivit mai multor surse apropiate companiilor, transmite Reuters.
Nissan urmează să ceară Renault o reducere semnificativă a participației sale la compania japoneză, în schimbul susținerii fuziunii dintre FCA și Renault, au declarat două persoane apropiate situației, transmite Reuters.
Nu este clar dacă eforturile de reluare a discuțiilor pentru acest acord complex, care are o conotație politică, poate reuși, scrie News.ro.
Președintele FCA, John Elkann, a retras brusc oferta de fuziune în valoare de 35 de miliarde de dolari, pe 6 iunie, după ce guvernul francez, cel mai mare acționar al Renault, la care deține 6% din acțiuni, a blocat votul board-ului și a cerut mai mult timp pentru a obține sprijinul Nissan. Reprezentanții Nissan au spus că se vor abține.
Prin fuziune ar fi fost creat al treilea mare producător auto din lume, care ar fi obținut economii anuale de 5 miliarde de euro (5,6 miliarde dolari).
Eșecul scoate în evidență și relațiile tensionate dintre Renault și Nissan, în urma arestării din noiembrie a fostului președinte al alianței, Carlos Ghosn, care urmează să fie judecat pentru delicte financiare.
Grupul italo-american FCA, ale cărui mărci includ modele Fiat, SUV-uri Jeep, camionete RAM și automobile sport Maserati nu a reacționat deocamdată la sugestiile oficialilor francezi de revizuire a propunerii de fuziune.
Elkann și omologul său francez Jean-Dominique Senard au discutat despre revizuirea planului, iar președintele Renault și directorul general Thierry Bollore sunt optimiști în privința perspectivelor, au declarat trei surse din alianță.
Reprezentanții Renault și FCA au refuzat să comenteze.
Un consilier al lui Elkann, Toby Myerson, urma să meargă luni la sediul Nissan din Yokohama pentru discuții exploratorii cu conducerea de vârf, la care ar urma să participe și directorul general Hiroto Saikawa, au spus două dintre surse.
Myerson nu a răspuns unui mesaj din partea Reuters pentru a comenta informația.
Senard l-a avertizat anterior pe Saikawa că Renault este pregătit să blocheze reformele de guvernanță ale Nissan, referitoare la comitetele de conducere.
În schimb, escaladarea tensiunilor și negocierea posturilor poate duce la o deblocare, pentru că justificarea industrială și economiile fuziunii dintre FCA și Renault vor fi greu de ignorat.
Saikawa, care a argumentat insistent că acționariatele din alianță trebuie reechilibrate pentru a reflecta mărimea mai mare a Nissan, va presa pentru o reducere substanțială a participației Renault, în cadrul unui acord cu FCA, au spus aceleași persoane. Participația de 15% a Nissan la Renault este fără drept de vot.