Producătorul de automobile electrice Tesla a anunțat că va suspenda pentru două săptămâni cea mai mare parte a producției la fabrica sa europeană de lângă Berlin, invocând o lipsă de piese din cauza rutelor de transport mai lungi ca urmare a atacurilor din Marea Roșie, potrivit AFP.
„Creșterea considerabilă a duratei de transport creează un decalaj în lanțurile de aprovizionare”, a scris Tesla într-un comunicat transmis către AFP.

Producția va fi suspendată, „cu excepția câtorva subsectoare”, la „Gigafactory”, situată la sud de Berlin, între 29 ianuarie și 11 februarie, a adăugat producătorul american, scrie Hotnews.ro.
Traficul a scăzut semnificativ și va produce pagube
Traficul de portcontainere în Marea Roșie a scăzut cu aproximativ 70% de la jumătatea lunii noiembrie, ca urmare a atacurilor rebelilor houthi asupra navelor comerciale din regiune, a declarat miercuri Ami Daniel, proprietarul unei companii de consultanță și expertiză în domeniul transportului maritim.
„Datele noastre arată că, de la atacul asupra navei Galaxy Leader - o navă luată cu asalt pe 19 noiembrie de rebelii houthi din Yemen, care încă țin ostatici cei 25 de membri ai echipajului - numărul de nave roll-on/roll-off - nave care transportă mașini - care utilizează Capul Bunei Speranțe s-a triplat”, a declarat pentru AFP Ami Daniel, fondator și director al Windward.

Doar petrolierele mai folosesc la fel de mult ca înainte Canalul Suez, care este accesibil din Marea Roșie.
„Acest lucru va crea o problemă în lanțul de aprovizionare în anii următori, deoarece va dura mult timp pentru a se rezolva”, a declarat antreprenorul, a cărui companie folosește inteligența artificială și agregarea de date pentru a consilia jucătorii din industria transportului maritim.
„Nu suntem la nivelul Covid, dar nu suntem departe în ceea ce privește impactul asupra lanțului de aprovizionare”, a spus el.