„Am primit peste 3.000 de comenzi pentru iX3 în primele șase săptămâni de la lansare” a anunțat unul dintre șefii BMW, iar cifrele acoperă doar comenzile venit din Germania. Un număr aproape egal ar putea veni de pe alte piețe, pe măsură ce se deschid comenzile, iar cererea din partea clienților este în creștere, depășind deja volumul înregistrat de modelul X3 cu combustie.
Reprezentanții BMW au spus că nu vor putea satisface cererea din 2026 cu producția estimată pentru fabrica din Debrecen, care se va afla în următoarele luni într-un proces natural de creștere a ritmului de asamblare. Compania spune vă va face tot posibilul pentru a nu se ajunge la perioade lungi de așteptare din partea clienților.

BMW iX3, primul automobil dezvoltat pe noua platformă Neue Klasse, este cel mai avansat automobil electric din Europa și unul dintre cele mai sofisticate la nivel global. În acest moment, are cea mai mare autonomie, de peste 700 km, dintre mașinile electrice vândute în Europa, dar este și unul dintre cele mai scumpe, cu versiunea lansată în acest moment.
Directorul fabricii, Hans-Peter Kemser, a declarat pentru Profit.ro că BMW a găsit în Ungaria condiții ideale.
„Avem o infrastructură perfectă, fie că este aeroportul, fie că avem conexiuni cu autostrada, din punct de vedere logistic. Avem o universitate foarte puternică în oraș. Avem o mulțime de companii în jurul Debrecen. Avem oameni buni. Locația este grozavă pentru noi. Este aproape și de România, de toată această regiune estică. Și trebuie să spun că locuiesc acolo, am și proprietatea mea în Debrecen. Am găsit aici tot ceea ce căutam”, a spus Kemser care a recunoscut că salariile din Ungaria au fost de asemenea un avantaj în alegerea locului.

Principala caracteristică a noului iX3 este legată de baterie: cu o arhitectură electrică pe 800 de volți, o capacitate utilă de 108,7 kWh și o autonomie care depășește 800 de kilometri, bateria de pe iX3 poate fi încărcată la stații de până la 400 kW, ceea ce înseamnă că în doar 10 minute se încarcă suficientă energie pentru 372 km.
Pentru controlul arhitecturii electronice și software, au fost folosite patru computere „superbrains”, care înglobează tehnologia "Heart of Joy" de management a dinamicii și a sistemului de propulsie, în timp ce sisteme de asistență pentru condusul autonom asigură „o interacțiune simbiotică om-automobil”.
O noutate absolută este și noul BMW Panoramic iDrive, interfața de utilizator care include un ecran extins pe întreg parbrizul mașinii.

Prima versiune care a intrat în producție este BMW iX3 50 xDrive, cu o putere de 345 kW/469 CP și tracțiune integrală electrică asigurată de un sistem cu două motoare. Ulterior, alte versiuni cu propulsie electrică, inclusiv un model entry-level, cu un preț accesibil vor fi lansate.
Lansarea oficială pe piață a noului BMW iX3 va avea loc în primăvara anului viitor, pe piețele europene, inclusiv în România, iar în SUA în vara anului 2026.
Dimensiunile noului iX3 sunt tipice pentru segmentul D-SUV, cu o lungime de 4,78 metri, o lățime de 1,89 de metri și o înălțime de 1,63 metri. Capacitatea portbagajului este de 520 litri și poate crește la maximum 1.750 de litri prin rabatarea spătarului banchetei.
Prețul pentru România anunțat pentru versiunea care intră în producție în această toamnă va fi de 65.461 Euro cu TVA inclus (54.100 Euro fără TVA).