Automobile Dacia a transmis, la sfârșitul săptămânii trecute, angajaților din uzina de la Mioveni un plan de plecări voluntare, care ar avea ca scop „ameliorarea perfomanțelor companiei”. Compania susține acum, într-un mesaj către Profit.ro, că este vorba despre „ajustarea efectivelor, fără generarea unui impact social”.
Dacia susține că nu are în vedere, în perioada următoare, o campanie de disponibilizări, după cum reiese din răspunsul la întrebările transmise companiei auto de Profit.ro. Cei de la Dacia au fost întrebați dacă sunt prevăzute și disponibilizări, după campania de plecări voluntare, dacă are legătură această măsură cu ieșirea Renault din Rusia sau cu intenția de separare a activităților cu motoare termice și dacă sunt vizate anumite departamente sau sectoare.
Reprezentanții Dacia spun că „planul nu se referă la disponibilizări, ci la plecări voluntare”, precizând de asemenea că „nu există nicio legătură între acest plan și anunțul privind constituirea în viitor a două noi entități în cadrul Renault Group”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia amintește că nu este prima măsură de acest fel: „Astfel de programe se derulează o dată la câțiva ani (ultima dată în 2017), asigurând ajustarea efectivelor fără generarea unui impact social, prin încurajarea plecărilor naturale”. De asemenea, cei de la Dacia susțin că nu vor fi lăsați să plece angajații de care este nevoie în uzină. „Solicitările vor fi analizate si validate doar dacă nu afectează competitivitatea companiei.”
În schimb, Dacia spune că va angaja un număr destul de mare de persoane. „În continuare recrutăm și putem confirma că previziunea de recrutare pentru întregul Grup Renault Romania pentru anul 2022 este de 500 posturi. Aceste recrutări ne permit creșterea competitivității și alinierea competențelor cu noile cerințe din industria auto. Romania este și va rămâne un centru de excelență și competente pe toate meseriile pentru întregul Grup Renault și programul propus contribuie la aceasta.”
CITEȘTE ȘI VIDEO Dacia - Cel mai important eveniment al verii pentru marca românească. Primul client va primi prima mașină rebranduităPotrivit informațiilor neoficiale, Dacia nu va accepta, cel mai probabil, cereri de plecări voluntare de la angajați cu înaltă specializare sau din departamente vitale pentru companie, fiind vizați mai degrabă cei din sectoarele cu potențial de restrângere în viitor. În contrapartidă, recrutările și angajările se fac în special pentru sectoarele extrem de importante pentru dezvoltare, cum este de exemplu IT.
De altfel, în comunicarea internă au fost menționate sectoarele care sunt încurajate să participe la plecările voluntare: perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri sau încetări de activitate, finalizări de proiecte sau modificări organizatorice.
În oferta de plecări voluntare, Dacia se angajează să le plătească celor care sunt acceptați să părăsească uzina sume între 16.000 de lei și 130.000 de lei:
-până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
-între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
-între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
-între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
-între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
-peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.