Eșecul fuziunii dintre FCA și Renault este o lovitură pentru foști și actuali bancheri ai Goldman Sachs

Eșecul fuziunii dintre FCA și Renault este o lovitură pentru foști și actuali bancheri ai Goldman Sachs
scris 7 iun 2019

Eșecul negocierilor de fuziune dintre Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și Renault marchează o lovitură pentru o rețea de actuali și foști bancheri ai băncii Goldman Sachs, care au încercat să convingă politicienii francezi să susțină acordul, transmite Reuters.

Goldman Sachs a susținut banca UBS, o apropiată a fostului director general al FCA, Sergio Marchionne, pentru ca aceasta să fie aranjor al acordului din partea producătorului auto italo-american, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Renault a fost sprijinită de Ardea Partners, din New York, o firmă de consultanță de tip boutique înființată în 2016 de Chris Cole, care a lucrat timp de 30 de ani pentru Goldman Sachs, inclusiv în funcția de co-președinte al diviziei de investment banking.

FOTO Renault a prezentat ultimele modificări aduse SUV-ului Koleos CITEȘTE ȘI FOTO Renault a prezentat ultimele modificări aduse SUV-ului Koleos

”Acest acord a fost gândit între prieteni care se cunoșteau de ani de zile. Dar, în pofida relațiilor dintre ei și a experienței bancare, acordul a eșuat”, a spus o sursă implicată în discuții.

Cole a fost implicat direct în negocieri în numele Renault, iar președintele diviziei de investment banking a Goldman, Francois-Xavier de Mallmann, a reprezentat FCA.

Cei doi au lucrat îndeaproape cu un alt fost bancher al Goldman, Laurent Clarenbach, care a lucrat timp de zece ani la banca de pe Wall Street, între 2001 și 2011, iar în prezent este partener la banca franceză de tip boutique d’Angelin & Co.

Banca d’Angelin, din Londra, înființată în 2017 de bancherul francez Benoit d’Angelin, a fost cumpărată de FCA pentru a promova acordul de fuziune de 33 de miliarde de euro în fața guvernului francez, datorită legăturilor apropiate cu președintele francez Emmanuel Macron.

Guvernul francez deține o participație de 15% la Renault și a fost considerat un obstacol în calea acordului.

Consultanții ambelor companii erau optimiști în privința șanselor ca acordul să se concretizeze, datorită prieteniei și încrederii reciproce dintre consultanți, au spus sursele.

Ardea Partners și Goldman se ajută reciproc deseori și colaborează în cazul clienților importanți. În prezent, aceștia acordă consultanță grupului de publicitate WPP pentru vânzarea diviziei de analiză a datelor Kantar.

Echipa executivă a Ardea este formată în mare parte din foști bancheri ai Goldman Sachs, între care James Del Favero, care a lucrat timp de 26 de ani la banca de pe Wall Street.

Rețeaua Goldman ar fi urmat să își asigure sprijinul guvernului lui Macron înainte ca acordul să devină public, au spus mai multe surse, adăugând că Goldman s-a folosit de angajați din New York, Paris și Londra pentru a obține sprijinul Franței.

De această dată, Goldman și aliații să nu au avut succes, din cauza condiției impusă de statul francez pentru un control mai mare în noua companie și a opoziției Nissan, partenerul de alianță al Renault, care a decis să se abțină de la votul din board-ul Renault.

“Nu au putut să navigheze prin complexitatea acestui acord, iar planul lor de a marginaliza Nissan a eșuat”, a spus prima sursă.

Goldman a refuzat să comenteze, iar reprezentanții Ardea Partners nu au fost disponibili pentru comentarii.

Ministrul de Finanțe francez Bruno Le Maire a cerut ca acordul de fuziune să fie sprijinit și de Nissan, partenenrul de alianță al Renault.

Dar FCA și băncile sale nu au creat condițiile pentru obținerea sprijinului Nissan, căruia nu i-au oferit informații referitoare la planul de fuziune, pentru a evita ca acestea să ajungă în presă.

”Acordul a fost conceput prost de la bun început. Consultanții FCA ay crezut că vor putea să pună la colț Nissan și să își asigure aprobarea Franței în câteva zile. În mod clar au minimalizat riscurile”, a spus o sursă apropiată Nissan.

viewscnt
Afla mai multe despre
fca
renault
goldman sachs