EasyJet a respins oferta de preluare din partea Wizz Air, ce ar fi creat o companie aeriană low-cost care să rivalizeze cu Ryanair, optând în schimb să obțină de la acționari 1,7 miliarde de dolari și să meargă pe cont propriu, într-o industrie care încearcă să se redreseze în urma pandemiei, transmite Reuters.
EasyJet nu a dorit să precizeze numele pretendentului, dar surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că este vorba despre Wizz Air. De asemenea, Wizz nu a dorit să comenteze, scrie Agerpres.
Oferta de preluare exclusiv în acțiuni subevaluează fundamental afacerea sa, a informat EasyJet.
Compania britanică EasyJet, care în timpul pandemiiei a înregistrat primele sale pierderi anuale și a renunțat la 4.500 de angajați, vrea să "fure" din cota de piață a operatorilor aerieni British Airways și Air France-KLM, care își restrâng zborurile pe distanțe scurte. Dar EasyJet se confruntă cu o concurență semnificativă din partea Ryanair, cea mai companie aeriană low-cost din Europa, și a Wizz, care se extinde rapid, ambele redresându-se mai rapid decât easyJet în sezonul de vară.
Wizz are o poziție puternică în Europa de Est, în țări ca Polonia și România, în timp ce easyJet este bine poziționată în Marea Britanie, Italia, Elveția, Germania și Franța. Atât EasyJet, cât și Wizz operează exclusiv flote Airbus.
EasyJet are o capitalizare bursieră de 3,33 miliarde de lire sterline (4,6 miliarde de dolari), în timp ce Wizz este evaluată la 5,1 miliarde de lire sterline.
"EasyJet a fost întotdeauna o țintă strategică pentru Jozsef Varadi, șeful Wizz", susțin sursele.
Wizz Air operează o flotă de 141 de aeronave Airbus A320 și A321. În anul financiar încheiat pe 31 martie 2021, compania a înregistrat 10,2 de milioane de pasageri.