Sud-coreenii de la Kia Motors și-au propus să ajungă între primele trei companii auto de pe segmentul de vehicule comerciale cu propulsie electrică, în Europa, o țintă extrem de ambițioasă având în vedere concurența foarte puternică venită din partea mărcilor europene.
Kia este una dintre mărcile cu o ofertă foarte bogată de vehicule complet electrice, toate fiind dezvoltate pe platforme comune ale grupului Hyundai. Cu ajutorul acestor platforme, constructorul coreean vrea să pătrundă și pe segmentul de vehicule comerciale ușoare din Europa, un segment extrem de profitabil, în special pe cel cu propulsie electrică, pe care competiția este încă la început.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Stellantis este cel mai dezvoltat producător de vehicule comerciale electrice, însă alte companii, precum Ford, Renault sau Volkswagen, și-au lansat deja propriile modele. Chiar și așa, într-un mediu concurențial puternic, Kia vrea să intre pe subsegmentul PBV (Purpose Built Vehicles), al mașinilor specializate construite pentru diferite activități, pe care nu există o concurență reală.
Fabrica dedicată acestor vehicule, construită în Coreea de Sud, este în curs de finalizare și va produce 150.000 de vehicule anual. Acestea vor fi exportate în Europa începând de anul viitor, fiind destinate diferitelor activități comerciale, de la livrări și ride-hailing, la magazine mobile sau vehicule specializate profesionale. Primul model ce va fi produs în noua fabrică va fi PV5, un autovehicule de dimensiuni medii. Acesta va fi urmat de PV7, un van de dimensiuni mai mari, și de PV1, un vehicul compact.
„Mergem mai departe decât soluțiile existente, pentru că noi avem o platformă EV dedicată”, a declarat Pierre Martin Bos, cel care va conduce activitățile PBV în Europa, pentru Automotive News.
Chiar dacă a demarat mult mai lent decât segmentul autoturismelor electrice, piața de LCV_uri cu propulsie exclusiv cu baterii a luat o amploare semnificativă în ultimii ani, companiile fiind tot mai interesate de economiile generate atât de consumul redus de energie, raportat la costurile cu combustibilii, cât și de costurile mai reduse de întreținere.
CITEȘTE ȘI FOTO Nou pas pentru construcția unei autostrăzi în RomâniaVehiculele propuse de Kia vor avea o autonomie de aproximativ 400 de km, fiind echipate cu baterii NMC, însă utilizarea bateriilor LFP ar putea deveni de actualitate, pentru reducerea costurilor.