Ryanair a înregistrat pierderi nete de 19,6 milioane de euro în trimestrul al treilea fiscal și a anunțat că vor avea loc schimbări în conducere, după ce scăderea prețurilor călătoriilor a obligat compania să reducă luna trecută estimările de profit, pentru a doua oară în acest an, transmite MarketWatch.
În urmă cu un an, Ryanair a raportat pierderi nete de 105,6 milioane de euro, scrie News.ro.
Vânzările au crescut cu 9%, la 1,53 miliarde de euro, susținute de un avans de 8% al numărului de pasageri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După doi ani dificili, în care conflictele de muncă au nemulțumit investitorii, cel mai mare operator aerian low cost a anunțat că președintele David Bonderman se va retrage din funcție anul viitor. Acesta va fi înlocuit de Stan McCarthy, care a intrat în board în 2017, iar în aprilie va deveni vicepreședinte. Directorul independent Kyran McLaughlin va pleca și el în 2020.
Contractul directorului general Michael O'Leary a fost extins pentru alți cinci ani, cel puțin până în 2024, deși schimbările din structura companiei ar putea ccrea condițiile pentru o eventuală înlocuire.
O'Leary va prelua în acest an un nou rol, de director general al grupului, coordonând filialele însărcinate cu operațiunile zilnice ale operatorului aerian irlandez, ale diviziei britanice, ale filialei austriece Laudamotion și ale diviziei charter Ryanair Sun. Mai multe dintre aceste filiale vor avea propriul director general, creând o posibilă linie de succesiune.
Pierderile trimestriale, care exclud pierderile de la Laudamotion, sunt mai mari decât pierderile de 7 milioane de euro estimate de analiștii intervievați de FactSet. Incluzând pierderile de la Laudamotion, pierderile Ryanair se ridică la 46,5 milioane de euro.
O'Leary a spus că pierderile trimestriale sunt dezamăgitoare.
Ryanair a redus luna trecută estimarea referitoare la profitul anual la 1-1,1 miliarde de euro. Estimarea exclude pierderile de aproximativ 140 de milioane de euro a Laudamotion.
O'Leary a mai spus că nu este la fel de optimist ca alții în privința rezervărilor pentru vară. Scăderea recentă a costurilor carburanților va ajuta operatorii concurenți, a spus el, menținând concurența la un nivel ridicat și prețurile la un nivel scăzut.
Ryanair, care a permis anul trecut organizarea în sindicat a piloților și personalului navigant, a înregitrat o creștere a costurilor cu forța de muncă. Performanțele financiare ale companiei au fost afectate și de instabilitatea prețurilor petrolului.
O'Leary, în noua sa calitate de CEO al grupului, care urmează exemplul structurii corporative a companiei concurente International Consolidated Airlines Group, va ajuta Ryanair să se concentreze pe mici oportunități de fuziuni și achiziții.
Ryanair a mai anunțat că va beneficia de o reducere a costurilor în luna aprilie, când va începe să introducă în exploatare avioanele Boeing 737 MAX 200, care au un număr mai mare de locuri și un consum mai redus de carburant.
Compania, care a dat unele dintre cele mai puternice avertismente referitoare la impactul pe care l-ar putea avea retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană, a reiterat că, în lipsa unui acord pentru Brexit, unii acționari din afara UE ar fi privați de drepturile lor de vot, pentru a respecta drepturile de proprietate din UE. Vânzările către acționarii din afara UE ar putea fi și ele oprite temporar.