Aeroportul internațional din Dubai, cel mai aglomerat din lume în ceea ce privește călătoriile internaționale, își va muta operațiunile pe cel de-al doilea aerodrom al orașului-stat, situat în sudul deșertului, „în următorii 10 ani”, în cadrul unui proiect în valoare de aproape 35 de miliarde de dolari, a declarat șeicul Mohammed bin Rashid Al Maktoum, citat de Associated Press.
Anunțul marchează cel mai recent capitol în redresarea companiei aeriene pe distanțe lungi a țării, după ce pandemia de coronavirus a blocat călătoriile internaționale. Planurile de mutare a operațiunilor aeroportului cunoscut sub numele de DXB la aeroportul internațional Al Maktoum din Dubai World Central există de ani de zile, dar au fost întârziate din cauza crizei economice din 2009, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Construim un nou proiect pentru generațiile viitoare, asigurând o dezvoltare continuă și stabilă pentru copiii noștri și pentru copiii lor la rândul lor”, a declarat șeicul Mohammed într-o declarație online. „Dubaiul va fi aeroportul lumii, portul său, hub-ul său urban și noul său centru global”.
Sănătatea financiară a transportatorului Emirates a servit drept barometru pentru industria aviatică la nivel mondial și pentru sănătatea economică mai largă a acestui oraș-stat. Dubaiul și compania aeriană și-au revenit rapid după pandemie, împingând înainte turismul, chiar dacă unele țări au ieșit mai greu din colapsul pandemic.
Numărul de pasageri care au zburat prin DXB a crescut anul trecut, depășind totalul său pentru 2019 cu 86,9 milioane de pasageri. Traficul său anual din 2019 a fost de 86,3 milioane de pasageri. Aeroportul a avut 89,1 milioane de pasageri în 2018 – cel mai aglomerat an de până acum înainte de pandemie, în timp ce în 2022 au trecut prin el 66 de milioane de pasageri.
La începutul lunii februarie, Dubai a anunțat cele mai bune cifre din istorie în materie de turism, afirmând că a găzduit 17,15 milioane de vizitatori internaționali care au înnoptat în 2023. Gradul mediu de ocupare a hotelurilor s-a situat la aproximativ 77%. Piața sa imobiliară rămâne pe val, apropiindu-se de cele mai mari evaluări din toate timpurile.
Dar, pe măsură ce aceste numere de pasageri au crescut vertiginos, a pus din nou presiune asupra capacității DXB, care rămâne constrânsă din toate părțile de cartierele rezidențiale și de două autostrăzi principale.
CITEȘTE ȘI VIDEO Tesla se pregătește să vândă roboți umanoiziAeroportul internațional Al Maktoum, aflat la aproximativ 45 de kilometri de DXB, a fost deschis în 2010 cu un singur terminal. Acesta a servit drept parcare pentru Airbus A380 cu două etaje ale Emirates și pentru alte aeronave în timpul pandemiei și, de atunci, a revenit încet la viață cu zboruri cargo și private. De asemenea, găzduiește bienala Dubai Air Show și are un deșert vast și gol în care se poate extinde.
Anunțul făcut de șeicul Mohammed a remarcat planurile Dubaiului de a se extinde și mai mult spre sud. Deja, situl său din apropiere, Expo 2020, a oferit locuințe pentru cumpărători.
„Pe măsură ce construim un întreg oraș în jurul aeroportului din Dubai Sud, va urma cererea de locuințe pentru un milion de persoane”, a declarat conducătorul Dubaiului. „Acesta va găzdui cele mai importante companii din lume din sectorul logisticii și al transportului aerian.”
CITEȘTE ȘI FOTO Opel dezvăluie noua generație Grandland, cu propulsie electrică și autonomie peste Tesla Model YCu toate acestea, presiunile financiare au oprit această mișcare în trecut. Criza financiară a Dubaiului din 2009, provocată de Marea Recesiune, a forțat Abu Dhabi să ofere orașului-stat un ajutor de 20 de miliarde de dolari.
Între timp, orașul-stat încearcă încă să își revină după cele mai abundente precipitații înregistrate vreodată în Emiratele Arabe Unite, care au perturbat zborurile și comerțul timp de câteva zile.