Directorul Tarom Werner Wolff a declarat, la Timișoara, că este nevoie de o investiție pe Aeroportul Otopeni unde calea de rulare este plină cu gropi care taie roțile aeronavelor. Astfel, Tarom cheltuie bani pe schimbarea roților avioanelor de trei, până la cinci ori pe săptămână, în loc să le schimbe la câteva luni.
Wolff a mai spus că există un plan de investiții la Aeroportul Otopeni, iar în aceste condiții, dar și în condițiile de vreme severă, aeronavele Tarom nu vor mai fi redirecționate pe Sibiu sau Constanța, ci pe Băneasa, scrie News.ro.
Întrebat dacă este influențată activitatea companiei Tarom de starea infrastructurii aeroportuare de la Otopeni, directorul Tarom, Werner Wolff a declarat că la Otopeni este nevoie de o investiție masivă în căile de rulare.
CITEȘTE ȘI FOTO Primul zbor fără escală între Australia și Europa a aterizat la Londra după o călătorie de 17 ore”Infrastructura aeroportuară nu ține de noi. La Otopeni este nevoie de o investiție masivă în căile de rulare și cred că trebuie să ne schimbăm și noi acolo modul în care vin pasagerii. Sincer, mie nu îmi place că pasagerii de pe intern sunt lăsați undeva în câmp și duși cu autobuzele, este o chestiune care ține de civilizație și de o posibilitate de a-i primi. Cu siguranță că lucrurile se vor schimba, deoarece există un proiect la nivel de minister, la nivel de aeroport, din câte știu eu. Pe noi ne încurcă, cât de cât, gropile din calea de rulare și care ne taie roțile și pe care le schimbăm într-un mod halucinant. Sunt costuri masive. Nu crează nesiguranță pasagerilor, însă important este să ne ridicăm la nivel european, daca tot dorim să fim în Europa, atunci să fim europeni. (...) Nu îmi permit să spun că la Otopeni este cea mai proastă pistă, dar e una din pistele care trebuie refăcută”, a declarat Werner Wolff.
Întrebat, de asemenea, cât de des sunt schimbate roțile aeronavelor din cauza problemelor la căile de rulare, Wolff a răspuns: ”Schimbăm roțile, cele care sunt tăiate, de trei, patru, cinci ori pe săptămână. Există și acolo niște standarde pe care le îndeplinim. În loc să facem schimbări la câteva luni, le facem mult mai des”.
Werner Wolff a adăugat că în caz de vreme nefavorabilă, sau în caz de investiții pe Aeroportul Otopeni, aeronavele vor fi deviate pe Aeroportul Băneasa.
”Se va schimba ceva. Nu o sa ne mai deviem aeronavele pe Sibiu sau Constanța, în caz că Otopeniul e în ceață, încercăm să debarcăm pasagerii pe Băneasa. O sa fie, probabil și alte companii, nu doar noi. Noi am făcut această cerere către aeroport și către Autoritate, în urmă cu câteva săptămâni. Probabil și când se vor face reparații vom devia tot acolo”, a mai spus directorul Tarom.
Wolff a mai spus că una din prioritățile Tarom este aceea de a scădea cheltuielile, astfel că mii de contracte vor fi renegociate în perioada următoare. De asemenea, spune el, vor fi și reduceri de personal.
Werner Wolff s-a aflat duminică, la Timișoara, pentru a inaugura cursa aeriană Iași- Timișoara care va avea o frecvență de patru zboruri de săptămână.